بازی به عنوان راهکار آموزش و تربیت

مراسم رونمایی کتاب «بازی، شادی، خلاقیت» با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری، فاطمه آرام‌جان و سیدمیثم هاشم‌زاده نویسندگان این اثر برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب شامل چهار بخشِ بازی‌های امتیازی، هیجانی، تعادلی و مهارت کلامی است. این مجموعه بازی‌هایی را در بر می‌گیرد که بدون نیاز به لوازم و اسباب‌بازی‌های گران قیمت، در هر محیطی اجرا می‌شوند.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره بر اینکه توجه بر تمام ارکان روحی و جسمی لازمه پرورش کودک است، اظهار کرد: این کتاب با هدف پرورش خلاقیت، رشد و تکامل همه جانبه استعدادهای کودکان،‌ موضوع‌های گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

در ادامه فاطمه آرام‌جان یکی از نویسنده‌های کتاب گفت: این اثر بر اساس یک هدف‌گذاری مشترک که در قالب اهداف ۱۱گانه‌ وزارت آموزش و پرورش است تنظیم شده. ویژگی مهم این کتاب این است که تمام بازی‌های پیشنهادی، دارای عکس و تصاویر هستند. می‌دانیم که بازی صرفا سرگرمی نیست و به واسطه‌ی بازی‌ها می‌توانیم آموزش‌های مختلفی را در حوزه ریاضی، تربیتی، پرورشی و یا مهارتی ارائه کنیم.

بازی به عنوان راهکار آموزش و تربیت

وی همچنین افزود: این اثر ویژه‌ی اولیا، مربیان و پژوهشگران طراحی شده است و علاوه‌بر مهارت‌های فکری و ذهنی، به مهارت‌های جسمی نیز پرداخته است.

سیدمیثم هاشم‌زاده، دیگر نویسنده‌ «بازی، شادی، خلاقیت» در باب اهمیت بازی برای کودکان بیان کرد: بازی به بچه‌ها کمک می‌کند ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند. با توجه به شرایط زندگی شهری، امکانات بازی بچه‌ها کم شده است و متاسفانه بچه‌ها نمی‌توانند هیجانات خود را به سادگی تخلیه کنند.

هاشم‌زاده در ادامه تصریح کرد: همین چالش‌ها ما را برای این مجموعه ترغیب کرد تا بچه‌ها بتوانند در هر مکانی و با هر وسیله‌ای این بازی‌ها را اجرا کنند.

آیین رونمایی این کتاب روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد در نشست رسانه‌ای برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری در تابستان ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

بازی به عنوان راهکار آموزش و تربیت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =