چهارمین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون استان اردبیل تشکیل شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع بررسی فعالیت‌های تابستانی و معرفی مراکز الگوی تربیتی پیش از ظهر روز شنبه دهم تیرماه سال ۱۴۰۲ در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در چهارمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان با تبریک دهه امامت و ولایت، از برگزاری جشن مهمانی عید غدیر با برپایی موکب‌های مختلف در اردبیل خبر داده و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، کانون پرورش فکری استان در کنار دیگر نهادها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این برنامه در راستای معرفی واقعه غدیر خم و تبیین پیام و معارف این روز خجسته برای قشر کودک و نوجوان به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری  خواهد پرداخت.

مدیرکل کانون استان با بیان اینکه کارگاه‌های مختلفی برای اوقات فراغت اعضا در کانون پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: انتظار داریم مربیان مراکز کانون در کنار مهارت‌آموزی و پرورش استعدادهای هنری و ادبی اعضا، بر انتقال مفاهیم و آموزه‌های تربیتی به پیوست‌کارهای کارگاهی توجه نمایند.

وی در ادامه جلسه از راه‌اندازی دو مرکز الگوی تربیتی در مرکز استان خبر داد و گفت: در جهت تبیین جایگاه کانون به‌عنوان نهاد مرجع در تربیت کودک و نوجوان، در گام نخست با راه‌اندازی دو مرکز الگوی تربیتی فعالیت‌هایی مبتنی بر نیاز بوم منطقه و به‌صورت جذاب و در قالب فعالیت‌های گروهی با رویکرد تقویت فکر و اندیشه، تقویت مهارت‌ها و تقویت سلامت ذهنی و جسمی طراحی و اجرا می‌شود.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز در تشریح شیوه‌نامه فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدف از ابلاغ این شیوه‌نامه را انسجام‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون در فصل تابستان عنوان کرده و گفت: برنامه‌های مراکز کانون در این فصل رویکرد تربیتی داشته و بر سه محور معرفت، هویت و بصیرت، مهارت و خانواده پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

چهارمین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون استان اردبیل تشکیل شد

وی برپایی کارگاه‌های حال خوش زندگی را برای تقویت توانمندی نوجوانان در مراکز کانون استان موردتوجه قرار داده و بیان داشت: بر مبنای کتاب کار این کارگاه‌ها که با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر و با استفاده از فعالیت‌های کانونی در ۸ فصل و برای ۸ مهارت تهیه شده است حداقل یکی از این فعالیت‌ها به‌صورت رایگان در مراکز اجرا خواهد شد.

علومی خاطرنشان کرد: اجرای طرح دو پنجره از طرح‌های باسابقه کانون، پخش هفتاد عنوان فیلم کودک و نوجوان؛ اجرای برنامه یک قاچ کتاب در بستر نرم‌افزار «شاد»، برگزاری میکرو پویش‌های بومی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و فعالیت انجمن‌های تخصصی از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی کانون در ایام تابستان برای غنی‌سازی و جهت‌دهی به اوقات فراغت اعضا خواهد بود.

مهدی دیرین کارشناس فناوری اطلاعات کانون استان نیز در ارزیابی اولیه از میزان ثبت‌نام اعضا در کارگاه‌های تابستانی، با اشاره به اینکه مراکز کانون در استان اوقاتی پرترافیک و شلوغ را در ایام ثبت‌نام سپری کردند، از افزایش ۸۰ درصدی متقاضیان استفاده از خدمات کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه، سایر اعضای شورا نیز با بررسی مفاد شیوه‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی، در راستای اجرای باکیفیت برنامه‌های پیش رو  به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و دراین‌خصوص موارد لازم را برای اجرا به‌عنوان مصوبه، تصویب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =