گرامیداشت روز قلم و تجهیز کتابخانه تخصصی لادن

همزمان با روز قلم و به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، کتابخانه تخصصی ادبی استان با کتاب‌های مرجع ادبی تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با ۱۴ تیر و گرامیداشت روز قلم مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ مشهد (مرکز تخصصی ادبیات) مجهز به عناوین متعددی از متون برجسته نظم و نثر ادبیات فارسی شد.

در همین راستا ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ضمن تبریک روز قلم گفت: کتابخانه تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به عنوان بخشی ویژه و مستقل از دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون و تجهیز آن از نظر کمی و کیفی، متضمن پیش بینی برنامه‌ها و اهداف ویژه‌ای است که مقوله‌ی ادبیات و مخاطب (کودک و نوجوان) را گسترده‌تر و غنی‌تر از دیگر کتابخانه‌های کانون، مورد توجه خود قرار داده است. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی که در عین کانونی بودن، با محوریت زبان و ادبیات فارسی طراحی شده و با خصوصیت‌ها و خواسته‌های مراحل رشد ذهنی مخاطبان ما تناسب معنایی دارند لذا در تلاشیم تا این مرکز ویژه‌تر از پیش در حوزه تخصصی خود تجهیز و بروزرسانی شود تا جوابگوی متخصصین، دانشجویان و اعضای علاقمند باشد.

سلامی‌راد افزود: مجموعه‌ای از کتاب‌های تخصصی ادبی و مرجع از جمله مجموعه هفت جلدی شرح جامع مثنوی معنوی و دوره دو جلدی شرح جامع دیوان شمس تبریزی به توضیح کریم زمانی، مجموعه چهار جلدی شاهنامه با تصحیح جلال خالقی مطلق، حافظ نامه بها الدین خرمشاهی، کلیات سعدی، نامه‌های عین القضات همدانی، کلیله و دمنه و... بخشی از کتاب‌های تهیه شده برای مرکز ده مشهد و تخصصی ادبی است. کارشناس ادبی استان ادامه داد: این کتاب‌ها از محل اعتبارات استان هزینه شده است که امیدواریم به زودی شاهد برگزاری رویدادهای بیشتر ادبی از جمله برگزاری کارگاه‌های خوانش متون ادبی در مرکز ده مشهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =