اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، دهه‌ی امامت و ولایت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در تیرماه سال ۱۴۰۲، ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز کانون استان اردبیل با حضور اعضای کودک و نوجوان و با همراهی اولیای اعضا از عید قربان شروع و با برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های نقاشی در روز عید غدیر خم ادامه داشت.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

با کاروان غدیر؛ ویژه برنامه کانون انگوت در دهه‌ی امامت و ولایت

روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با دهه‌ی امامت و ولایت برنامه‌ای با عنوان «با کاروان غدیر» درمرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت برگزار شد.

در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه ولایت در بین اعضا و آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با سیره حضرت علی (ع) برگزار شد، بیش از ۵۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز همراه با مادران خود در فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مناسبت مشارکت کردند.

ابتدای مراسم پخش سرود و نواهای مذهبی در وصف عید ولایت، حال و هوای معنوی به برنامه بخشید که در ادامه مربی مسئول مرکز واقعه غدیر خم را به صورت قصه برای حاضران معرفی کرد.

اجرای مسابقه و آشنایی با چند حدیث با مضمون این عید آسمانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در فعالیتی مشترک، اعضا به همراه مادران خود این احادیث را بر روی مقواهای کوچک نوشته و در پانل احادیث جهت استفاده سایر اعضا نصب کردند.

بخش دیگر برنامه ساخت کاردستی‌هایی در ارتباط با عید ولایت بود که این فعالیت هم با دستان کوچک اعضا وهمراهی مادران اجرا شد.

شایان ذکر است این برنامه با بازید مدیر کل محترم کانون همراه بود.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

جشن عید تا عید در مرکز شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

جشن عید تا عید روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۲ با اجرای برنامه‌های متنوع در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مربیان مرکز با تبریک این روز بزرگ به معرفی بخش‌هایی از زندگی‌نامه حضرت علی (ع) پرداخته و با معرفی  ابعاد شخصیت آن بزرگوار را برای شرکت‌کنندگان تشریح کردند.

اعضای کارگاه ادبی هم دل‌نوشته‌های خود با عنوان «مهربان‌ترین پدر دنیا» را تقدیم ساحت امیرمؤمنان (ع) کرده و در ادامه این نوشته‌ها را برای دوستان خود خواندند. در این کارگاه کتاب نهج‌البلاغه برای اعضا معرفی و قسمت‌هایی از خطبه‌های حضرت علی (ع) برای اعضا خوانده شد.

اعضا کارگاه نقاشی نیز با همین عنوان نقاشی کشیده و والدین آنها از تصویرهای زیبایی که خلق کرده بودند بازدید کردند.

گفتنی است نمایشگاه کتاب با موضوع دهه امامت و ولایت، برای معرفی و مطالعه اعضا، از عید سعید قربان تا عید غدیر خم در مرکز دایر شد.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

گرامیداشت دهه‌ی امامت و ولایت در کانون دولت‌آباد

به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری باهدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اعیاد قربان و غدیر خم  با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین صارمی، امام‌جماعت دهستان دولت‌آباد برگزار شد.

در این مراسم  حجت‌الاسلام صارمی با تأکید بر اینکه عید قربان و عید غدیر خم از بزرگ‌ترین و پاک‌ترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، عنوان کرد: امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت در اسلام است و دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند تا به اهداف پوچ و خیالی خود برسند.

صارمی  با اشاره به اینکه نباید غدیر را مختص دهه امامت و ولایت دانست، با تقدیر از زحمات مربیان مرکز، اذعان داشت: کانون نقش ارزشمندی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به شکل هنرمندانه و خلاق به نسل کودک و نوجوان دارد.

معرفی وقایع و ایام مربوط به عید قربان و عید غدیر خم، معرفی شخصیت‌ حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (ع)، قصه‌گویی و شعرخوانی، معرفی کتاب «بر بالین امپراتور» و نمایش فیلم از دیگر برنامه‌های مرکز در این دهه بود.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

از قصه تا کتاب؛ برنامه‌های مرکز یک کوثر در دهه امامت و ولایت

   برای گرامیداشت هفته امامت و ولایت که عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم در آن واقع شده است برنامه‌های متنوعی جهت آشنایی اعضا در مرکز یک کوثر برگزار شد.

   در این مناسبت فضای مرکز با نصب پلاکاردی فضاسازی شده و در ادامه وقایع عید قربان و عید غدیر خم و ماجراهای جالب و با اهمیتی که در این روز اتفاق افتاده بود، به شیوه قصه‌گویی برای اعضا معرفی شد.

 همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های موجود در مرکز که مرتبط با دهه امامت و ولایت هستند برپا شده و کتاب «بر بالین امپراتور» نوشته محمدعلی دهقانی که داستان زندگی حضرت ابراهیم را روایت می‌کند؛ برای اعضا معرفی شد.

معرفی و روخوانی بخش‌هایی از کتاب‌های نهج‌البلاغه، این صدای علی است و امام علی و پرنده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مناسبت بود.

گفتنی است در برنامه‌ای دیگر آیین‌ها و سنت‌های بومی شهرستان کوثر در این اعیاد برای آشنایی اعضا  و احیاء این سنت‌ها، موردبحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

  اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

جشن غدیر شهرستان کوثر با برپایی ایستگاه نقاشی توسط مرکز شماره ۲

در گرامیداشت دهه امامت و ولایت با حضور اعضای کودک و نوجوان، فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در شورای فرهنگی مرکز در این مناسبت اجرا شد.

در این مناسبت فعالیت‌های مختلفی از جمله معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت حضرت ابراهیم، قصه‌گویی از داستان قربانی‌کردن حضرت اسماعیل، معرفی فضایل و کرامات حضرت علی (ع) و چگونگی برگزیده شدن ایشان به‌عنوان پیشوا و ولی مؤمنان در روز غدیر برای اعضا اجرا شد.

همچنین با برپایی جشن غدیر در پارک فدک شهر کوثر، ایستگاه نقاشی توسط این مرکز فرهنگی و هنری در محل برگزاری مراسم دایر شد که مراجعه‌کنندگان با موضوع دهه امامت به فعالیت نقاشی مشغول شدند.

گفتنی است در خاتمه مراسم از کودکان و نوجوانان سادات تقدیر شده و به پنج نفر از برگزیدگان مسابقه نقاشی جوایزی اهدا شد.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

جشن دهه امامت و ولایت در کانون مرکز گرمی

مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی به مناسبت دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر خم ویژه‌برنامه‌ای  در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه با همکاری کتابخانه عمومی شهرستان برگزار کرد.

در ابتدای برنامه سرپرست مرکز به معرفی عید غدیر خم پرداخته و داستانی از این واقعه را برای حاضران قصه‌گویی کرد.

برگزاری نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی و پخش فیلم از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مراسم  بود.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

ویژه‌برنامه عید غدیر مرکز ۲ مشگین‌شهر

به مناسبت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر خم، ایستگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشن شهرستانی مشگین‌شهر برپا شد.

در این مراسم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با غرفه نقاشی، ادبی و قصه‌گویی و کاردستی، خدمات فرهنگی و هنری را برای حاضران ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، در این غرفه نقاشی با موضوع عید غدیر و با تکنیک مدادشمعی اجرا شده و ضمن قصه‌گویی توسط مربیان فرهنگی مرکز، مراجعه‌کنندگان دل‌نوشته‌های ادبی دررابطه‌با شخصیت امام علی (ع) را به نگارش درآوردند که و در پایان از آثار برتر ارایه شده در این غرفه‌ها با اهدای جوایزی تجلیل شد.  

گفتنی است، در امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز با بازدید از غرفه کانون، از تلاش مربیان در اشاعه مفاهیم دینی در میان کودکان و نوجوانان تقدیر کردند.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

دهه‌ی امامت و ولایت؛ اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی، در کانون نمین

به مناسبت گرامی داشت دهه‌ی امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر خم، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی، در مرکز نمین، برگزار شد.

با آغاز دهه‌ی امامت و ولایت، کانون نمین با نصب پلاکارد و دیگر نوشته و طرح‌ها فضاسازی شد فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی مرکز رنگ ولایی به خود گرفت.

تهیه‌ی کاردستی و کارت‌پستال تبریک عید غدیر خم و قربان، برگزاری کارگاه نقاشی، نوشتن متن ادبی، معرفی شخصیت و وقایع و ایام به شیوه‌ی پانل دیواری، برپایی نمایشگاه کتاب و معرفی کتاب از برنامه‌های اجرا شده در این ایام بود.

همچنین در همین مناسبت با حضور اعضا و والدین آنها جشنی با عنوان (غدیری‌ام، ولایی‌ام)، روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان  و والدین آنها برگزار شد، مربیان مرکز با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ادبی، یک روز شاد و به‌یادماندنی  برای اعضا رقم زدند.

برپایی ایستگاه کتاب با موضوع امامت و ولایت و معرفی آن برای اعضا، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، اجرای مسابقه، قصه‌گویی، تجلیل و تقدیر از اعضای سادات مرکز، پخش فیلم از واقعة غدیر خم و پذیرایی، از برنامه‌هایی بود که در این جشن برای حاضران اجرا شد.

اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل دهه‌ی امامت و ولایت را جشن گرفتند

طنین شعار غدیری‌ام، ولایی‌ام در کانون نیر

به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم ویژه‌برنامه‌ای با شعار «غدیری‌ام، ولایی‌ام» با حضور اعضای فعال کودک و نوجوان در مرکز  فرهنگی هنری  نیر برگزار شد.

در این برنامه که باهدف آشنایی اعضا با واقعه غدیر، پرورش حس دینی و ایجاد شور و نشاط در بین آنها برگزار شد؛ فعالیت‌های عمومی مرتبط با گرامیداشت این ایام اجرا شد.

معرفی  واقعه‌ی غدیر، برگزاری نمایشگاه کتاب، معرفی و روخوانی کتاب امام علی و پرنده، ساخت کاردستی با موضوع غدیر خم، تجلیل از اعضای سادات مرکز و پذیرایی، از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این ایام بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =