کد خبر: 327376
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

با حضور مدیر کل، معاونین، کارشناسان و مسئولین مراکز مسائل و مشکلات مراکز حوزه ۲ کانون استان طرح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در ادامه سلسه نشست‌های حوزه‌ای نشست حوزه‌ای مراکز فرهنگی حوزه ۲ شامل مراکز سه‌گانه سبزوار، صدخرو، جغتای، نقاب و کاشمر با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان، محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی، رضا افشاری معاون اداری مالی، فهمیه علی‌اکبری کارشناس حراست استان، زهره معماری‌نسب کارشناس مسئول فرهنگی استان، محمود خرقانی کارشناس حوزه ۲ و مسئولین مراکز در روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ سبزوار برگزار گردید.

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

در ابتدای برنامه ابوالفضل موحدنیا فرزند شهید مدافع حرم و عضو فعال مرکز ۳ با ذکر خاطره‌ای از پدر خود یاد او را گرامی داشت و تجلیل از مقام شهید موحدنیا با اهدای هدیه به فرزند شهید انجام شد. 

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولین توانمند حوزه ۲ گفت: ارج و قرب کانون در جامعه سرمایه ارزشمندی است که متعلق به کسانی است که در این جایگاه رشد کردند و بزرگ شدند. رسالت کانون آینده سازی است و در کانون به واسطه فرآیندی بودن فعالیت‌ها کودکانی متفاوت تربیت می‌شوند که می‌توانند آینده ایران را متحول کنند. ایشان با اشاره به فعالیت‌های کانون گفت: کانون اصالت دارد و مسیر درست از کانون می‌گذرد. در کانون انسان‌سازی در طول زمان به نحو احسنت اتفاق می‌افتد و این مهم مرهون وجود مربیانی است که به قول استاد شهید مرتضی مطهری متعهد و متخصص هستند.

مدیر کل با اشاره به ظرفیت‌های کانون و گفت: در استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که مهمترین آنها تریلی سیار است که این ظرفیت می‌تواند با همراهی تشکل‌های مردم نهاد و مسئولان شهرستان جریان هدفمند و ارزشمندی را ایجاد کند که در آن کانون بنا بر رسالت خود شناخته می‌شود. مدیر کل استان در ادامه به سوالات همکاران پاسخ داد و گفت: مدیرعامل به جد پیگیر تعیین وضعیت مربیان پاره وقت، بهبود معیشت همکاران، انتقال مربیان متقاضی به آموزش و پرورش است. همچنین ما در استان به دنبال رفع مشکلات تجهیزات و نوسازی مراکز، کمبود نیرو، مشکلات نرم‌افزار کتابداری و... هستیم.

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی استان با تشکر از زحمات مربیان در ایام شلوغ تابستان گفت: شهرستان سبزوار ظرفیت بسیار بالایی دارد که می‌توان از آن در برگزاری برنامه‌های برون سازمانی در ابعاد وسیع بهره‌برداری کرد. ایشان با اشاره به برنامه‌های قصه‌گویی در نشتیفان خواف، مهرواره قصه‌گویی من کشورم را دوست دارم در گناباد، سبزوار را با توجه به گنجینه‌های ارزشمندی چون بیهقی، حکیم سبزواری، سربداران شایسته برگزاری رویدادهای کشوری دانست و بر لزوم جریان‌های تعاملی برون سازمانی تاکید کرد.

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

رضا افشاری معاون اداری مالی کانون استان در خصوص اعتبارات جاری و عمرانی مراکز توضیحات مبسوطی ارائه کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در جهت اعتبارات مراکز ارتباط موثر و مثبت با فرمانداران شهرستان‌هاست که می‌تواند به مسئولین مراکز در رفع مشکلات جاری مرکز راهگشا باشد. وی با اشاره به تجهیز مراکز استان گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده واحدهای سیار استان تجهیز شدند و برای ۱۰ مرکز قفسه بازی و سرگرمی تهیه شد که بازی‌ها با حساسیت کارشناسان فرهنگی انتخاب و همزمان با ارسال کتاب‌های اهدایی ستاد به مراکز ارسال خواهند شد. معاون اداری مالی کانون استفاده از ظرفیت خیّرین را مغتنم دانست و گفت: در شهرستان کاشمر با استفاده از این ظرفیت توانسته‌ایم اقدامات مهمی در راستای احداث مراکز خلیل‌آباد و شماره ۲ کاشمر را رقم بزنیم.

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

فهمیه علی‌اکبری کارشناس حراست استان با تشکر از همکاری خوب مراکز سبزوار با حراست استان گفت: استعلامات مربیان مدعو از جمله اقدامات مهم پیش از آغاز کلاسهاست که مسئولین مراکز باید نسبت به آن حساسیت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. وی افزود: طبق اعلام شورای امر به معروف و نهی از منکر امسال هر شهرستان باید یک شورا داشته باشد که در آن یک رئیس و یک دبیر توسط همکاران انتخاب می‌شوند و برنامه‌ها و گزارشات مربوطه از طریق شورای شهرستان به شورای استان منعکس می گردد. ایشان خاطر نشان کرد: در کانون تمامی فعالیت‌های کانون امر به معروف است و به همین دلیل در کانون با توحه به ماهیت فعالیت‌های کانون عنوان《خدا دوست دارد، خدا دوست ندارد》برای این شورا در نظر گرفته شده است که به مراکز پیشنهاد می‌شود پانلی مخصوص شورای امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف در مراکز تعبیه گردد و شیوه‌نامه مربوطه در مراکز نصب گردد.

برگزاری نشست حوزه‌ای ۲ در سبزوار

در ادامه زهره معماری نسب کارشناس مسئول مراکز استان ضمن پرداختن به گستردگی بخش فرهنگی گفت: کمیته‌های تخصصی بخش فرهنگی هفته آینده رسما شروع به کار خواهند کرد که اهمیت این کمیته‌ها در راستای حضور و پایدار سازی اعضای نوجوان است. ایشان با اشاره به تاکید مدیر عامل و مدیر کل استان بر ارائه برنامه‌های خانواده محور گفت: اگر خانواده‌ها محور فعالیت‌های کانون قرار گیرد برنامه‌ها اثرگذار و مفیدتر خواهد بود که بحمدالله از سال گذشته با ایجاد بخش کافه بازی در مرکز شماره ۴ این مهم آغاز شده است و امسال نیز همچون سنوات گذشته مورد تاکید است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =