از موسیقی بی کلام به ویژه موسیقی ناب سنتی برای نوشتن آثارشان غافل نشوید

بیست و دومین جلسه شاعران نوجوان ( هونیا ) با حضور اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری سنندج و محمدجواد کشوری به صورت مجازی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه اعضا آثار خود را قرائت کرده و به ارائه ی نقد و نظر در رابطه با آثار یکدیگر پرداختند.

محمدجواد کشوری در این نشست مجازی در سخنانی گفت : دایره ی واژگانی اعضا گسترش پیدا کرده است و کشف های شاعرانه در آثارشان مشهود است.

 وی افزود : ذهن نوجوان و به ویژه نوجوانان شاعر و نویسنده دائم در جست و جو است و به دنبال مأمنی ست که آرام گیرد این مأمن گاهی در پدیده ای از طبیعت انتخاب می شود و گاهی در یک جسم بی جان و گاهی در یک اتفاق و بعد کشف های شاعرانه رخ می دهد.

کشوری گفت : قدر تک تک کشف های شاعرانه تان را بدانید و آن ها را بنویسید و نگهداری کنید. در مقطع های زمانی به این کشف های شاعرانه نگاهی دوباره بیندازید و دست مایه ی آثار دیگر خود کنید پس تا می توانید خیالتان را پرواز بدهید و اجازه بدهید که خیالتان در متفاوت فکر کردن هر کاری را که دلش می خواهد انجام بدهد.

وی گفت : شما نوجوانان تصمیم دارید که متفاوت باشید و متفاوت فکر کنید.

کشوری در نقد و بررسی آثار اعضا گفت : سپیدخوانی را در آثارتان مدنظر قرار بدهید و با این شیوه مخاطبان را با خود همراه کنید و با بهره گیری از این تکنیک به خواننده بگویید که خب حالا تو فکر کن و جای خالی را در اثر پر کن و ادامه را با ذهن خودت شکل بده و با توجه به برداشت های خودت آن را تکمیل کن .

وی همچین در صحبت های خود به ایجاز اشاره کرد و گفت : شعرتان را سبک کنید تا راحت پرواز کند . ایجاز در این راستا به شما کمک می کند.

 کشوری همچنین به اعضای نوجوان پیشنهاد داد که از موسیقی بی کلام به ویژه موسیقی ناب سنتی برای نوشتن آثارشان غافل نشوند و اجازه بدهند که موسیقی دست ذهنشان را بگیرد و به دنیاهای متفاوتی با خود همراه کند و خروجی این حس پرواز و متفاوت بودن را روی کاغذ بنویسند.

وی در خاتمه ی جلسه با ابراز خرسندی از اینکه اعضای نوجوان با وجود تنوع سرگرمی ها و وجود فضای مجازی ، هنوز هم به کانون می آیند گفت : چراغ کانون به لطف بچه ها و زحمت مربیان دلسوز پر نور و زنده است و قطعا آینده ی درخشانی در پیش روی اعضا و کانون خواهد بود.

در این جلسه چهار نفر از اعضا ، سارینا دهقان زاده ، مهیلا اسماعیلی ، ندا ملایی و مهتا الماسی به خوانش اثر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =