هنر، ابزار گردآوردن نسل کودک و نوجوان زیر بیرق اهل بیت(ع) است

مدیرکل کانون استان گیلان هنر را ابزاری موثر برای خلاقیت‌ورزی، مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با آموزه‌های دینی و گردآوردن آنان زیر پرچم اسلام و اهل‌بیت(ع) ارزیابی‌کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی طی نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان این مطلب افزود: مساجد و مراکز فرهنگی هنری،  نقش به‌سزایی در نیل به این هدف عالیه داشته ‌و دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در تبیین این سخنان، به نیازهای امروز جامعه و تهدیدهای رسانه‌ای و فضای مجازی اشاره و با ضروری ‌ارزیابی‌کردن بهره‌گیری از مربیان متعهد، متخصص و استفاده از ابزار هنردر انتقال آموزش‌های دینی به کودکان و نوجوانان گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های آموزش غیرمستقیم می‌توانددر اثربخشی آموزه‌ها تاثیربه‌سزایی داشته‌باشد.

وی برهمین‌اساس، از اولویت‌های کانون پرورش فکری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سخن‌گفت و با مشترک توصیف‌کردن اهداف این دو مجموعه اظهارکرد: هم‌افزایی و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک می‌تواند فصلی تازه در پیوند اعضای این کانون‌ها رقم‌بزند.

او در همین‌زمینه به برخی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اشاره‌داشت و گفت: این برنامه‌ها بیان‌گر نقطه‌های مشترک فراوان در مسیر همراهی‌ها به‌شمامی‌رود و می‌تواند زمینه‌ساز رویدادهای امیدبخش و تربیت آینده‌سازانی باورمند و توان‌مند را فراهم‌کند.

کارکردهای مسجد احیا شود

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز با استقبال از تعمیق و افزایش گستره‌ی همکاری‌ها اظهارکرد: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری  و قریب به یکهزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان، ظرفیت گسترده‌ای است که در سایه هم‌افزایی و هم‌گرایی به افزایش ضریب مخاطبان دو مجموعه کمک‌می‌کند.

حجّت‌الاسلام و المسلمین رضا حاجتی در ادامه به تبیین جایگاه مسجد به‌عنوان مرکز تشکل و حکمرانی اسلامی پرداخت و افزود: هر اندازه به مسجد نزدیک‌شده و بسترهای مناسب برای حضور همگانی در مساجد را فراهم‌کنیم، به جامعه اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم.

او در توضیح این سخنان، مرکزیت مساجد در دوران حیات رسول اکرم(ص) تا پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران را یادآورشد و تصریح‌کرد: ضروری است کارکردهای مساجد احیا شده و زمینه تربیت انسان‌های هنرمند و نیروهای توان‌مند انقلابی در مساجد فراهم‌شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ادامه، از مساجد به‌عنوان بستری برای اندیشیدن تمهیدات لازم برای برون‌رفت نسل کودک و نوجوان از چالش‌ها یادکرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه‌های حضور آینده‌سازان در مساجد می‌تواند به تربیت تمام ابعاد شخصیتی آینده‌سازان اسران اسلامی کمک‌کند.

وی اضافه‌کرد: مسجد هویت کاملی دارد و برپایی نماز اول وقت، مراوده با همسالان و بزرگ‌ترها، آموزش قرآن و آموزه‌های اسلامی، بخشی از رهاورهای حضور در مساجد برای نسل کودک ونوجوان به‌شمارمی‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی درپایان تاکیدی دوباره بر اهمیت ادامه‌یافتن و افزایش همکاری‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان داشت و از افزایش همراهی‌ها، امضای تفاهم‌نامه همکاری و افزایش ارتباط سازنده کارکنان و اعضای دو مجموعه استقبال‌کرد.

گفتنی‌است، این نشست صبح روز شنبه، ۳۰ تیر سال ۱۴۰۲ به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =