کد خبر: 328637
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
برگزاری اولین جلسه باشگاه نجوم

اولین جلسه باشگاه نجوم رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حضور اعضای مراکز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی اولین جلسه مجازی باشگاه نجوم خراسان رضوی با حضور ۴۵ نفر از اعضای مراکز استان سه شنبه ۱۷ مردادماه در فضای اسکای روم برگزار شد.  

برگزاری اولین باشگاه نجوم مجازی

وجیهه نبوی‌نیا مسئول رصدخانه استان خراسان رضوی با اشاره به استقبال اعضا از کارگاه‌های نجوم در تابستان گفت: از اردیبشهت ماه سال جاری همزمان با افتتاح باشگاه نجوم در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰  کارگاه‌های مختلف همراه با فعالیت‌های متنوع برای دو گروه کودک و نوجوان با همکاری «انگاریوم دانشگاه فردوسی مشهد» در مراکز استان انجام شده است. وی افزود: با توجه به درخواست اعضا در مراکز شهرستان‌ها جهت حضور در جلسات باشگاه نجوم اولین جلسه مجازی باشگاه نجوم را برنامه‌ریزی و اجرا کردیم که با استقبال اعضا و مربیان مواجه شد. در این کارگاه که توسط ریحانه نجات مدرس انجمن نجوم مشهد برگزار شد به طرح مباحثی در خصوص آشنایی اعضا با آسمان شب، چیستی ستاره‌ها و ستاره خورشید، صور فلکی و اندازه مقایسه‌ای ستاره‌ها پرداخته شد.

فعالیت نجوم یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های کانون است که با هدف تقویت روحیه پرسشگری کودکان و نوجوانان در مرکز اجرا و برای اعضا در قالب‌ای کاردستی، نقاشی، بازی، معرفی کتاب، قصه‌گویی و ... برگزار می‌شود. باشگاه انجمن نجوم خراسان رضوی اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با هفته نجوم و بزرگداشت خیام به صورت رسمی آغاز به کار کرد و تاکنون ۵۰ نفر از اعضای مراکز استان عضو این باشگاه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =