تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه‌ها»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

در پی برگزاری نمایشگاه آوای نقوش و کتیبه‌ها و اجرای تحسین‌برانگیز قصه نمایش «شاهزاده اردبیلی» در همایش بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه، از مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون اردبیل، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شامگاه روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۲ طی آیینی با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»، از مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل کرد.

شالویی در این آیین بابیان اینکه کانون پرورش فکری ملجأ بسیاری از هنرمندان کشور است، گفت: کانون یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که قبل از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی امروزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در رشد و بالندگی فرهنگ کشور از کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار تربیتی نام‌برده و بیان داشت: نقشی که کانون در ساخت فیلم، تولید نمایش، برگزاری جشنواره‌های مختلف و بسیاری از کارهای مهم و اساسی دیگر داشته است، جای سپاس و قدردانی دارد و به‌سادگی نباید از کنار آن گذشت.

وی با اشاره به اینکه افراد هنرمند از دوران کودکی پرورش می‌یابند، گفت: بسیاری از هنرمندان دوره‌های هنری خود را در دوران کودکی و نوجوانی پشت سر گذاشته‌اند و درواقع فرایند هنرمند شدن از همین سنین آغاز می‌شود و کانون سرچشمه رشد بسیاری از هنرمندان نام‌آشنای کشور بوده است.

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

وی با اشاره به اینکه نیاز داریم نسل نوپای جامعه را برای آینده کشور تربیت نماییم، اظهار داشت: اگر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان را مشغول کرده و از فکر و استعداد درست استفاده نماییم دشمنان و معاندان کشور از بهره‌گیری از این قشر افراد برای مقاصد و منافع شوم مأیوس خواهند شد.

وی تصریح کرد: در کار با کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری حرف اول را می‌زند که از عهده بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی کشور برنمی‌آید و این حاصل تخصص و تجربه ارزشمند مربیان، استادان، هنرمندان و مجموعه عوامل دلسوز این نهاد در کنار خانواده‌ها است.

شالویی در ادامه با اشاره به اجرای دو عضو کانون اردبیل در همایش گرامیداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خوانش اشعار، ادای الفاظ و استفاده صحیح و مناسب از حرکات صورت و چهره توسط این اعضا را هنرمندانه توصیف کرد و اعتمادبه‌نفس و اجرای قدرتمندانه آن‌ها را نشان از فعالیت‌های تأثیرگذار کانون عنوان داشت.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل نیز بابیان اینکه کار خوب در هر شرایطی دیده می‌شود گفت: اجرای بی‌نظیر اعضای هنرمند کانون که مورد تعریف و تحسین حاضران در مراسم گرفت و برگزاری نمایشگاه هنری با آثاری درخور توجه، برگرفته از توانمندی منابع انسانی کانون در استان اردبیل است.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان نیز بابیان اینکه مربیان کانون توانایی کشف و معرفی استعدادهای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کودکان را دارند، گفت: اگر مرجعیت کانون در کار با کودک و نوجوان رسمیت یابد و به برنامه‌های پرورشی و تربیتی کانون بیشتر بهاداده شود، این نهاد از ظرفیت بالایی برای هدایت و معرفی استعدادها برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به نسل کودک و نوجوان کشور بیشتر توجه کنیم، ضرورتی برای هزینه کرد خیلی از اعتبارات کلان که صرف جاهای دیگر ازجمله رفع آسیب‌های اجتماعی می‌شود، نخواهد بود.

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

در ادامه این مراسم با گفتگوی صمیمانه‌ای که با رزا جوان، عضو ۸ ساله، آیناز فتحی عضو نوجوان و لیلا خلیفه سقا مربی فرهنگی کانون اردبیل انجام شد، از سابقه عضویت و نحوه فعالیت و شناسایی استعدادها سوالاتی توسط مهمانان حاضر مطرح‌شده و در پایان از اجرای هنرمندانه آن‌ها با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، این دو عضو هنرمند، گزیده‌ای از زندگی‌نامه‌ی شاه اسماعیل ختایی از پادشاهان سلسله‌ی صفوی و از نوادگان شیخ صفی‌الدین اردبیلی را با عنوان «شاهزاده‌ی اردبیل» به شکل قصه‌نمایش در همایش بزرگداشت این عارف بزرگ به اجرا گذاشتند که متن و کارگردانی آن را لیلا خلیفه سقا مربی فرهنگی مرکز شماره ۳ کانون اردبیل، با اقتباس از کتاب «از اسفریس تا هشت‌بهشت» اثر داریوش علومی، بر عهده داشت.

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

تقدیر از برگزاری نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»/ مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =