کد خبر: 329042
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
بازدید 114
برگزاری نخستین نشست هماهنگی جشنواره قصه‌گویی در کانون گیلان

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در اتاق مدیریت این مجموعه فرهنگی در رشت برگزار شد.

مدیرکل کانون استان گیلان در آغاز این نشست که به‌منظورتبیین سیاست‌ها و تشریح برنامه‌های این جشنواره در سطح استان صورت گرفت، به اهمیت و جایگاه این ابزار تربیتی پرداخت و برگزاری این رویداد بین‌المللی را فرصتی برای جریان‌سازی فرهنگی عنوان‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌حال، افزایش هم‌گرایی با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ، آشنایی افزون‌تر جامعه به پیشینه ایرانی‌-اسلامی کشور، تربیت قصه‌گویانی توان‌مند و ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه  از دیگررهاوردهای مورد انتظار در برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی را از دیگررهاوردهای مورد انتظار در برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی عنوان‌کرد و افزود: لازم است برای دست‌یابی به این اهداف، برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.

وی در ادامه به شعار جشنواره بیست‌و پنجم اشاره‌ و با بیان‌این‌که «با قصه لبخند بسازیم»، فرصتی برای نشاط‌بخشی هرچه بیش‌تر به جامعه در بستر فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی است، توضیح‌داد: گشودن دریچه‌ای تازه رو به دنیای امیدواری و امیدآفرینی، ایمان و الهام‌بخشی، از شاخص‌های سنجش و ارزش‌گذاری قصه‌هایی است که با هنرمندی قصه‌گویان اجرامی‌شود.

میرعظیمی هم‌چنین به ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف، محورهای موضوعی و جوایز ویژه این جشنواره اشاره داشت و به تشریح تازه‌های این رویداد بین‌المللی پرداخت.

این درحالی‌است که هم‌اندیشی اعضای دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی در گیلان، از دیگر برنامه‌های این نشست بود و در این میان، حاضران به تشریح برنامه‌ها و ارایه پیشنهادها برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی در استان پرداختند.

پایان‌بخش این نشست که روز شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، در اتاق مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان  در رشت صورت‌گرفت، برنامه‌ریزی جهت هماهنگی با استانداری و رایزنی با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ استان بود و در این میان مقررشد، جلسه هماهنگی این جشنواره روزهای پنج‌شنبه هرهفته برگزارشود.

برگزاری نخستین نشست هماهنگی جشنواره قصه‌گویی در کانون گیلان

برگزاری نخستین نشست هماهنگی جشنواره قصه‌گویی در کانون گیلان

برگزاری نخستین نشست هماهنگی جشنواره قصه‌گویی در کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =