کد خبر: 329256
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند»

سوگ‌خوانی «همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از یکم تا سوم شهریور در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان رضوی اولین اجرای سوگ‌خوانی «همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» با استقبال عموم مردم در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون استان برگزار شد.

محمدجهان‌پا مسئول مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون گفت: سوگ و سوگواری برای عزیزان، ائمه و شخصیت‌های برجسته مذهبی و غیر مذهبی یکی از گونه‌های آیینی است که در محرم اجرا می‌شود. سوگ‌خوانی تلفیقی از سنت مقتل‌خوانی و هنر نمایشنامه‌خوانی در ایران است و این سوگ‌خوانی با همکاری گروه اکسیژن با خوانشگردانی فریبا کردستانی و نوجوانان علاقه‌مند و هنرمند به مدت ۳ شب بر روی صحنه می‌رود.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند»

وی با اشاره به سنت مقتل‌خوانی گفت: این سوگ‌خوانی روایت حضرت عباس (ع) است به گونه‌ای که مخاطب کودک و نوجوان را با تصاویر واقعه کربلا به واسطه هنر نمایشنامه‌خوانی آشنا می‌کند.

لازم به ذکر است سوگ‌خوانی «همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از یکم تا سوم شهریور ساعت ۱۹ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد (مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان استان) اجرا می‌شود.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =