کد خبر: 329326
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
 موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح در گناباد

عروسک محلی چوله‌قزک توسط مربیان و اعضای کانون گناباد به موزه سیار بین‌المللی عروسک‌های بومی محلی ۳۳ کشور که در سراسر دنیا پیام صلح را به گوش جهانیان می‌رسانند اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی موزه بین‌المللی سیار سفیران صلح به همت اداره کل میراث فرهنگی گناباد و همکاری مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ گناباد برگزار شد.

این موزه شامل عروسک‌های بومی و آئینی از ایران و ۳۳ کشور است که هر کدام اشاره به هویت خاص آن کشور دارد و با سفر به شهرهای مختلف ایران پیام صلح و دوستی را منتشر می‌کند.

همزمان با اجرای برنامه سفیران صلح، مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناباد با ساخت عروسک چوله قزک (عروسک باران) و اجرای قصه‌ی آن سند چشم‌انداز قصه‌گویی را به گوش سفیران صلح رساندند. همچنین در ادامه برنامه با قصه‌گویی ۱۲ عضو کانون و خوانش بیانیه هفته ملی کودک عروسک ساخته شده خود را به موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح اهدا کردند.

لازم به ذکر است این مراسم در ۲ روز توسط سفیران صلح سوسن نیک‌ذات و ترانه عنبرسوز اجرا شد و با استقبال کودکان و نوجوانان گنابادی مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =