برگزاری ویژه برنامه رصدی باشگاه نجوم با همکاری انجمن نجوم مشهد

ویژه برنامه رصدی با موضوع رصد ماه و زحل توسط باشگاه نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با همکاری انجمن نجوم مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نود ودومین باشگاه نجوم با همکاری انجمن نجوم مشهد، با حضور ۱۳۵ کودک و نوجوان در رصدخانه کانون برگزار شد.

وجیهه نبوی‌نیا مسئول رصدخانه کانون با اشاره به جذابیت فعالیت‌های نجوم گفت: رصد و آشنایی با آسمان و اجرام آن یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های کانون است که از سال گذشته با وجود چادر افلاک‌نما تجربه متفاوتی را برای اعضاء ایجاد کرد. این فعالیت‌ها با راه‌اندازی باشگاه نجوم در اردیبهشت ماه سال جاری هویت رسمی در مجامع علمی سطح شهر یافت و با استقبال زیادی مواجه شد.  

نود ودومین باشگاه نجوم با همکاری انجمن نجوم دانشگاه فردوسی مشهد

وی افزود: از زمان افتتاح باشگاه نجوم کانون در اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون بیش از ۶ جلسه برگزار شده است. البته جلسات باشگاه نجوم کودک و نوجوان کانون ادامه دهنده باشگاه نجوم کودک و نوجوان انجمن نجوم مشهد است که مدتی توقف داشته و اکنون با حضور رصدخانه و باشگاه نجوم کانون مجددا در مشهد آغاز به کار کرده است و این جلسه نود و دومین جلسه باشگاه انجمن نجوم مشهد است. در این جلسات اعضاء فعالیت‌هایی چون آشنایی با صورفلکی، آشنایی با ماه و ستارگان، آشنایی با سیارات، آشنایی با خورشید، آشنایی با آسمان و رصد آن را انجام داده‌اند. 

مسئول رصدخانه کانون در ادامه گفت: در برنامه رصدی مراکز فرهنگی هنری شماره ۷ و ۸ و جیم‌آباد مشهد اعضای باشگاه میزبان اعضای مهمانی بودند که از سطح شهر در این مراکز حضور داشتند. در این ویژه برنامه رصدی فعالیت‌هایی چون معرفی سیاره مریخ توسط یکی از اعضای باشگاه، ساخت سیاره مریخ توسط حاضرین، آشنایی با صور فلکی و منظومه شمسی در چادر افلاک‌نما، اجرای نمایش «ماه من ماه ما» توسط اعضای کارگاه تخصصی مرکز شماره ۴ مشهد و رصد ماه و سیاره‌ زحل اجرا شد. ایشان در ادامه به خانواده محور بودن این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما در اجرای این ویژه برنامه همراهی خانواده‌ها در کنار اعضاء و ایجاد لحظات متفاوت و خاطره‌انگیز بوده است که استقبال بی‌نظیر در مراکز نشان از تحقق این هدف دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =