جشنواره بین المللی قصه گویی کانون با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی از برگزاری مراحل استانی جشنواره قصه گویی کانون در استان خبر داد که با شعار «با قصه لبخند بسازیم » برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از مرداد ماه منتشر شده است گفت:  این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه‌ای» برگزار می‌شود.

وی گفت: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده» (قصه‌ی کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ی کار و تلاش)، «قصه‌های نامداران» (روایت اسطوره‌ها) و «قصه‌های آزاد» محورهای موضوعی این دوره از جشنواره است و با توجه به اینکه مخاطب قصه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، پرداختن به قصه‌های دارای زمینه‌ی طنز و لبخند در تمامی محورهای موضوعی پیشنهاد شده است.

مدیر کل کانون استان افزود:این جشنواره در بخش مدرن و کلاسیک شامل قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و ... از منابع شفاهی یا کتبی که از سوی قصه‌گو به شیوه‌ی قصه‌گویی متداول اجرا و در مدرن (نوآورانه) نیز شامل قصه‌هایی‌که به صورت خلاقانه در اجرا و متن با استفاده از تصویر و سایر ابزارهای خلاق و از منابع شفاهی یا کتبی از سوی قصه‌گو اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مراحل اجرایی این جشنواره گفت:  مرحلهی کتابخانه ای از ۷ تا ۱۰ آبان ماه در سطح مراکز کانون استان برگزار خواهد شد و پس از آن شاهد اجرای مرحلهی استانی در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه خواهیم بود.

رئیس دبیرخانه استانی این جشنوراه ادامه داد: علاقه‌مندان تا پایان مهر ۱۴۰۲ فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی kanoonfest.ir مراجعه کنند.

حمیدی در خصوص مرحله‌ی پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» نیز گفت: این مرحله از جشنواره هفته آخر آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =