برپایی نمایشگاه شقایق های سرخ در مرکز فرهنگی قروه

نمایشگاه شقایق های سرخ از مجموعه آثار فرهنگی هنری و ادبی اعضا و مربیان مراکز استان در مرکز فرهنگی هنری قروه برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت : حماسه ای که بزرگمردان ما در هشت سال جنگ که به ناحق و در شرایط نامتوازن بر درخت نوپای نظام تحمیل شد؛ مقدس و در تاریخ بشریت کم نظیر بوده است لذا برماست که ان رشادت ها و ازخودگذشتگی ها را به نسل امروز جامعه معرفی کنیم.

حمیدرضا گوهری افزود: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است.شهدا در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه ای جاوید آفریدند و یکی از روش های معرفی این سلحشوران به مخاطبین کودک ونوجوان بهره گیری از بستر فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی ست و ماحصل فعالیت هایی که مربیان با اعضا کار کرده اند در نمایشگاه شقایق های سرخ ارائه شده است.

وی خاطر نشان ساخت: البته هوشمندی و خلاقیت در عرصه مفاهیم ارزشی و تربیتی بسیار مهم است و باید زندگینامه ؛ آثار و شخصیت شهدا به گونه ای به کودکان ونوجوانان معرفی شود که آن ها احساس همراهی و همذات پنداری کنند تا جذبشان شوند و آن ها را الگو قرار دهند و ادامه دهنده ی راه شهدا باشند.

در نمایشگاه شقایق های سرخ تعداد پنجاه اثر دیواری شامل پرتره، نشریه دیوازی، معرفی شخصیت، معرفی ایام ، خوشنویسی و نقاشی و بیش از بیست اثر سفال با موضوع جبهه و سنگر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. علاوه بر نمایشگاه آثار فرهنگی هنری و ادبی ، نمایشگاهی از کتاب های انتشار یافته در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که در دسترس اعضای کودک ونوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون قرار دارد نیز برپا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =