معرفی پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» و جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی کانون / حمایت، مراقبت، هدایت و آینده نگری کودکان ونوجوانان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی قرار گیرد

در نشست کارگروه تخصصی کودک و نوجوان که با حضور «حسین رضا نخعی» مدیر کل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل کانون استان و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حوزه کودک و نوجوان برگزار شد پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ»، و جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی و بر حمایت، مراقبت و آینده‌نگری برای کودکان و نوجوانان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، عصر دیروز ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ نشست کارگروه تخصصی کودک و نوجوان خراسان جنوبی با حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری،طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و نمایندگان بیست دستگاه‌ اجرایی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست حمیدی مدیر کل کانون استان، به معرفی پویانمایی «بچه زرنگ» پرداخت و در این خصوص گفت: پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری یک اثری قهرمان‌محور برای مخاطب کودک و نوجوان و محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که  سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی  و بعد از نامزد شدن در شش بخش در رقابت با دیگر فیلم‌های سینمایی، سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این فیلم از ۵ مهرماه همزمان با سراسر کشور در سینماهای استان در حال اکران است گفت: استقبال گسترده از این فیلم، آن را در صدر پرفروش ترین آثار پویانمایی قرار داده است.

حمیدی خانواده محوری، شادی بخشی، الگوی ایرانی در مقابل تولیدات خارجی، توجه به حوزه‌های مختلف تربیتی و ارتباط معنوی کودک و نوجوان با امام رضا(ع) را از ویژگی‌های این اثر هنری یاد کرد و گفت: تولید بیش از ۴۰۰ محصول به عنوان پیوست‌های فرهنگی این فیلم پیش‌بینی شده است که تا کنون ۲۰ محصول تولید و روانه‌ی بازار شده است.

مدیرکل کانون استان در ادامه‌ی مباحث خود در این نشست به برگزاری هفته ملی کودک با شعار«کودکی بهتر، زندگی بهتر» اشاره کرد و  گفت: هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و این موضوع همانند سنوات گذشته مشارکت، هم‌افزایی و برنامه ریزی مناسب دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه را می‌طلبد.

بیست و پنجمین جشنوارهی بین المللی قصه گویی کانون با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از دیگر مواردی بود که مدیر کل کانون استان در این نشست به آن پرداخت و خواستار همکاری و دستگاه‌های اجرایی در معرفی این جشنواره به علاقه‌مندان به هنر قصه گویی و برگزاری مراحله‌ی استانی آن شد.

معرفی پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» / حمایت، مراقبت، هدایت و آینده نگری کودکان ونوجوانان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی قرار گیرد

حمایت، مراقبت، هدایت و آینده نگری کودکان ونوجوانان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی قرار گیرد

در ادامه «نخعی» مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی  با اشاره به  ماه ۶ قانون حمایت حقوق کودک و مرجع کنوانسیون حقوق کودک پرداخت و گفت: بچه‌ها در دنیای مدرن امروز کم تحرک و دارای عادت‌های نادرست هستند که باید با برنامه‌ریزی درست و توجه به نیازهای آنان، حمایت، مراقبت، هدایت و آینده نگری برای کودکان ونوجوانان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های موثر کانون خواستار همکاری لازم  دستگاه‌های اجرایی با کانون در هفته ملی کودک شد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با هم افزایی و مشارکت  برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از کودکان ونوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند و دراین خصوص به مجموعه کانون پرورش فکری کمک کنند.

نخعی خروجی این برنامه‌ها را پرورش خلاقیت و رشد دینی و مذهبی کودکان ونوجوانان دانست و گفت:  از آنجا که کودکان و نوجوانان ما در حوزه‌های مختلف رشد کرده اند، خلاق، مسئولیت پذیر، ریسک پذیر هستند و آینده این کشور در دست همین کودکان ونوجوانان قرار خواهد داشت، فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی صرفا نباید در هفته ملی کودک خلاصه شود و در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان این ۲۰ دستگاه اجرایی نیز به تشریح گزارشی از اقدامات خود پرداختند  مقرر شد جشنواره قصه‌گویی کانون در فضاهای اطلاع رسانی ادارات معرفی و همچنین برنامه‌های هفته ملی کودک تا ۱۳ مهرماه به کانون پرورش فکری اعلام شود.

معرفی پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» و جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی کانون / حمایت، مراقبت، هدایت و آینده نگری کودکان ونوجوانان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی قرار گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =