برگزاری نشست آموزشی چگونگی اجرای قصه با زوایه دید تازه و نگاه نو

به مناسبت بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نشست آموزشی «چگونگی اجرای قصه با زاویه دید تازه و نگاه نو» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نشست آموزشی «چگونگی اجرای قصه با زاویه دید تازه و نگاه نو» با حضور کارشناسان، مربیان، قصه‌گویان توسط محمود خرقانی کارشناس فرهنگی استان و رابط بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار شد.

محمود خرقانی در این نشست ضمن معرفی کتابهای مناسب که مصداق و مثال برای نگاه نو با زاویه جدید هستند، بیان کرد: در نگاه جدید باید دستی بر بازنویسی و باز آفرینی داشت و با کودک و نوجوان امروز همراه و هم زیست بود تا بتوان متناسب جذب کودکان امروز به قصه گویی با ساختاری جدیدتر نگاه کرد.  

ویافزود: با رعایت اساس و پایه قصه گویی و با استفاده از زبان بدن فعال‌تر، قالب‌های جدیدتر و استفاده از ابزار به روزتر، بتوان در جذب مخاطب و احیای سنت مهم قصه‌گویی اثر گذار است.

در این نشست خانم هانیه سلامی مربی ادبی با ارایه کار کارگاهی همکاران را به نوشتن خلاق و جدید در قصه گویی آشنا کرد و فریبا گلستانه دکتری زبان و ادبیات فارسی و مربی مسئول مرکز فرهنگی شماره ۷ مشهد به ارایه جدیدترین مقاله های نگاه نو به قصه گویی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =