نشست هم‌اندیشی و هم افزایی دستگاه های مرتبط با حوزه کودک برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و هم افزایی دستگاه‌ها در راستای هفته ملی کودک با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سیده عالیه قوامی ظهر روز شنبه 15 مهر 1402 در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی برگزار شد ضمن تبریک هفته ملی کودک به فعالین عرصه کودک اظهار کرد: شعار هفته ملی کودک امسال، کودکیِ بهتر زندگیِ بهتر است؛ امید که با همت متولیان کودک، کودکی بهتری برای نسل آینده‌ساز کشور که پاک‌ترین‌ هستند تأمین شود. وی با اشاره به اکران فیلم بچه زرنگ گفت: این پویانمایی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های حوزه کودک تا به امروز بوده است در این اثر تلاش شده تا در ذهن کودک ایرانی شخصیت ها و قهرمانان ایرانی شکل بگیرد و کودکان ایرانی با شخصیت‌های کشور خود ، متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم خود پرورش یابند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ادامه داد: در انیمیشن بچه زرنگ یک کودک ایرانی ابرقهرمان است و تلاش دارد تا آخرین ببر ایرانی را نجات دهد . پرورش حس دینی و توجه به زندگی و اعتقادات شیعه در این پویانمایی مدنظر بوده است. وی خاطرنشان کرد: این اثر فاخر باتلاش ۲۵۰ جوان ایرانی تولید شده و براساس نظرسنجی انجام شده قریب به اتفاق بینندگان رضایت کاملی از تماشای این فیلم داشته اند .

 نشست هم‌اندیشی و هم افزایی دستگاه های مرتبط با حوزه کودک برگزار شد

وی افزود: در هفته ملی کودک فرصتی مناسب برای توجه ویژه به حقوق کودکان و نوجوانان است، در پیمان نامه حقوق کودک چهار اصل اساسی مطرح شده است، هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد، در زمان تصمیم‌گیری برای کودکان باید مسائل عالیه در رأس قرار بگیرد و کودکان حق حیات داشته و رشد کنند، چهارم اینکه کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و در امور مربوط به خود مورد توجه قرار گیرند . در این نشست که با حضور محمدحسین پارساییان، معاون توسعه‌ مدیریت و منابع استانداری یزد برگزار شد، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌ها و سایر مجموعه‌های خدماتی و رفاهی برنامه‌های خود در هفته ملی کودک را تشریح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =