کد خبر: 331326
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
آغاز پویش نهال‌های افتخار در هفته ملی کودک

پویش استانی نهال‌های افتخار با هدف معرفی بزرگان دینی، ادبی، هنری و علمی و اهمیت منابع طبیعی در هفته ملی کودک در محوطه مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد (مرکز تخصصی سینما و رسانه) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی پویش نهال‌های افتخار با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی، معاونین، کارشناسان و مربیان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ برگزار شد.

معرفی مشاهیر و مفاخر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و با توجه به ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک با این مفاخر و ضرورت ایجاد فرهنگ اهمیت به منابع طبیعی، پویش نهال‌های افتخار با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کانون پرورش فکری خراسان رضوی برنامه‌ریزی شد و در سومین روز از هفته ملی کودک این پویش در مزکز شماره 5 با کاشت نهالی به یاد مرحوم سعید تشکری یکی از مفاخر هنری شهر مشهد با حضور خانواده ایشان برگزار گردید.

آغاز پویش نهال‌های افتخار با یاد سعید تشکری

این پویش همزمان با هفته ملی کودک آغاز شد و در ابتدای برنامه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با تبریک هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: این هفته حساسیت و نگاه ویژه ایی در جامعه به کودکان و نوجوانان می‌شود و آنچه مهم است آشنایی این مخاطبین با شخصیت‌های برجسته‌ای چون مرحوم سعید تشکری است. زره‌ساز با یاد خاطره سابقه دوستی دیرین با مرحوم سعید تشکری افزود: ایشان یکی از هنرمندان بنام و فاخر مشهد است که امروز خرسندیم در خدمت دختر بزرگوارشان هستیم تا به یاد و خاطره ایشان با همراهی اعضا و مربیان نهالی در مرکز بنشانیم. مدیر کل کانون استان تاکید کرد: مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد به عنوان مرکز تخصصی سینما و رسانه با همکاری مجموعه سورنا به مدیریت حسین لطفی یکی از مراکز کانون است که تاکید بر هنر سینما و رسانه دارد و خرسندیم که نهال یاد مرحوم تشکری در این مرکز کاشته شد.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی نیز با اشاره به همکاری‌ و تفاهم صورت گرفته با کانون پرورش فکری گفت: کانون در این مدت برنامه‌های متنوع و مفیدی را در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار کرده است که از این همکاری خرسندیم. وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی از سنین کودکی افزود: فرهنگ اهمیت و مراقبت از منابع طبیعی یکی از مهمترین اهداف این پویش است که به واسطه هفته ملی کودک سعی کردیم این فرهنگ را از جامعه کودکان و نوجوانان آغاز کنیم. فنودی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم هر روز شاهد سرسبزتر شدن شهر و کشورمان باشیم. 

در این برنامه شهریار انوشیروانی عضو فعال مرکز۷  یادنامه مرحوم سعید تشکری و حلما بخشی عضو فعال مرکز ۵ نیایش هفته ملی کودک را قرائت کردند.

در پایان نهالی به یاد مرحوم سعید تشکری و نهالی به یاد محمدالدوره شهید جبهه مقاومت و نهالی هم به یاد همه شهیدان و  نامدارانی همچون حاج قاسم سلیمانی که دلاورانه در راه خدا و دفاع از میهن جان خود را تقدیم کردند کاشته شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =