کد خبر: 331402
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

مرکز فرهنگی هنری کاشمر با برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک فضای شاد و فرح‌بخشی را برای کودکان ونوجوانان مهیا ساخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی مرکز فرهنگی هنری کاشمر در هفته ملی کودک به اجرای ویژه برنامه‌های متنوعی پرداخت.

عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان حضرت ابوالفضل

هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

اولین روز هفته ملی کودک مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر به اتفاق معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، شهردار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رییس بهزیستی، اداره اوقاف و امور خیریه از کودکان بستری در بیمارستان شهرستان عیادت کردند. در این ویژه برنامه هدایایی شامل اسباب‌بازی و کتاب را از طرف کانون پرورش فکری به همراه گل به همه‌ی کودکان اهدا کردند. رییس اداره اوقاف نیز یک دستگاه بخور سرد به بخش کودکان اهدا نمود. در خاتمه با اهدای شاخه گل از زحمات پرسنل و پرستاران بخش کودکان تشکر و قدردانی شد.

برپایی جشن روز جهانی کودک

هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

جشن روز جهانی کودک در استادیوم آزادی شهرستان کاشمر با همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی اداره تعاون روستایی، اداره امور عشایری، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، اداره آموزش و پرورش، فرماندهی سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی و... برگزار شد. در این جشن غرفه‌های متعدد آموزشی، ورزشی، هنری ویژه کودکان و نوجوانان مستقر شد. در این جشن بازی‌های بومی محلی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان اجرا شد.   

پویش کاشت نهال افتخار

هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

این پویش با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر در مدرسه امام موسی صدر و به یاد شاعر «شهاب ترشیزی میرزا عبداله» برگزار گردید. شهاب ترشیزی متخلص به شهاب از شعرای پیرو سبک معروف به بازگشت ادبی در خراسان بزرگ بوده که در سال ۱۱۶۵ در روستای شفیع آباد از توابع ترشیز کهن (شهرستان کاشمر) متولد شده و در دوران حکومت زندیه می‌زیسته است. آن طور که از اشعار وی معلوم است درنجوم، ادبیات، علوم، فقه و خط ونقاشی و قلمدان سازی دست داشته و خط را نیکو نوشته و تعلیم خط نیز می‌داده است. تذکره نویسان وی را شیرین کلام، خوش طبع، استادی بزرگ، فصیح، بلیغ و آگاه در علوم متعدد و مختلف معرفی کرده و به عنوان مرجعی صاحب نام و صاحب نفوذ در عصر خود نام برده اند. او در سرودن انواع قصیده، غزل، قطعه و مثنوی مهارت و هنری خاص داشته به طوری‌که «کلیات شهاب» را از ده هزار تا سی هزار بیت ذکر کرده اند.  این نهال به یاد وی با حضور اعضا و مسئولین دستگاه‌ها در محوطه مرکز فرهنگی هنری کاشمر کاشته شد.

برپایی جشن هفته ملی کودک در روستاها

هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

کتابخانه سیار روستایی همه روزه با حضور در روستاهای شهرستان به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع همچون قصه‌گویی، مسابقه، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی می‌پردازد و اوقات مفرحی را برای کودکان مهیا می سازد.

میزبانی مدارس 

هفته ملی کودک در مرکز کاشمر

مرکز کاشمر همه روزه پذیرای دانش‌آموزان مدارس است و با اجرای فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، بازی و سرگرمی و نمایش فیلم به معرفی کانون و فعالیت‌های آن می‌پردازد. همچنین طرح رایگان عضویت نیز در این هفته اجرا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =