هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در کنار یکدیگر به دانش آموزان هویت و معنا می بخشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، محمدرضاکریمی صارمی در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون استان اصفهان اظهار داشت: کانون به هدایت و حمایت مسئولان نیاز دارد و تنها در سایه تعامل می تواند به اهداف و برنامه و چشم انداز خود دست یابد.

وی کانون پرورش فکری را پل ارتباطی بین مدرسه و کانون دانست و گفت: کانون تلاش دارد سلایق کودکان را در تمام حوزه ها شناسایی و پرورش دهد . معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: پرورش کودکان بر عهده کانون پرورش فکری است که بتوان در کنار سواد آموزی نسلی تضمین شده را برای اینده کشور رشد دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون اصفهان همواره یک کانون پیشرو بوده واین مرکز مهربانی همیشه در خدمت مردم شریف بوده است. معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوراز توجه مقام معظم رهبری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کانون مرکزی برای پرورش نسل آینده کشور است و از این منظر مقام معظم رهبری به تقویت کانون ها توجه خاص دارند.

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

اجرای سند تحول بنیادین با کمک کانون پرورش فکری

ابراهیمی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: کانون پرورش فکری جدای از آموزش و پرورش نیست و ضمن اینکه اهداف و رسالت های مشترکی دارند و مخاطبین مشترکی هم دارند به خوبی می توانند در کنار یکدیگر تضمین کننده نسل آینده ساز کشور شوند.

وی گفت: یکی از مهمترین کمکی هایی که کانون پرورش فکری می تواند به آموزش پرورش انجام دهد اجرایی سازی سند تحول بنیادین در عرصه های مختلف است که کانون پرورش فکری در این عرصه پیشران بوده و می تواند به کمک آموزش پرورش بیاید . مثلا در حوزه قصه گویی کانون ید طولانی دارد و می تواند در این عرصه کمک کند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از کمک هایی که کانون می تواند به آموزش پرورش انجام دهد اینکه در قالب هنر مفاهیم ساخته و پرداخته می شود و کانون مهمترین محفل برای ارتقای مفاهیم هنرها است و این هنرهای تولیدی در کانون می تواند برای تربیت نسل های ارزشی و انقلابی کمک شایانی بکند  . وی به طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: کانون مدرسه طرحی است که با مشارکت آموزش و پرورش و کانون ها در صدد اجرایی کردن آن هستیم .

ابراهیمی با بیان اینکه کلاس های فوق برنامه آموزش و پرورش را می توان در کانون برگزار کرد ،گفت: کانون های زبان ایران نیز می تواند از ظرفیت خالی مدارس در نوبت بعداظهر بهره بگیرد و با تخفیف ویژه برای دانش آموزان مخصوصا دانش آموزانی که توان مالی کمتری دارند زمینه سازی کند.

وی در آخر از جذب و استخدام ۳۹ نفر از مربیان کانون در آموزش و پرورش بدون تشریفات قانونی خبر داد که هم اکنون مشغول به کار هستند.

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

سنگرهای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در دانش آموزان باید شکل بگیرد :

مهدی نم نبات ؛‌ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست افزود:  با توجه به تاریخ درخشان کانون پرورش فکری مشاهده می شود که بسیاری از بزرگان فعلی خواستگاه و مامن آنها در ایام نوجوانی کانون پرورش فکری بوده است و از این جهت کانون در رشد و پرورش کودکان اهمیت و جایگاه بالایی دارد .

 ایشان عنوان کرد : حمایت همه جانبه مسئولان از کانون خواسته همه ماست و امید است با هم افزایی و تعامل همه دستگاه ها و بخصوص آموزش و پرورش شاهد روزهای طلایی کانون باشیم .   

وی عنوان نمود : کانون با تولید فرم و محتوا در قالب های فرهنگی و هنری می تواند در جلوگیری از آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشد .

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

آقایاری ، مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: کانون یکی از قدیمی ترین ارکان و نهادهای کشور است که متولی تعلیم و تربیت و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه را برعهده دارد . وی کشف استعداد دانش آموزان و ایجاد بستری برای پروراندن استعدادها را از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و در ادامه بیان کرد : مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرمودند:" کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و باید با همت مضاعف و رویکرد هویت بخشی و امید افرینی و نوآوری خدمات شایسته و ارزنده تر به خانواده های ایرانی و فرزندان ایرانی اعطا کرد".

مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان خواستگاه تمدن ، فرهنگ و صنعت است و این جایگاه باعث ارتقای توان فکری و عملیاتی کانون می شود که با برنامه ریزی منسجم و مدون و شناخت چالش ها بتوانیم با هم افزایی سایر دستگاه ها به هدف والا که همان خدمت به کودکان و نوجوانان و خانواده های ایرانی است برسیم و با کار جهادی در تبیین ارزشها و مفاهیم دینی، اخلاقی و تربیتی گام های مثبتی برداریم .

وی خواستار حمایت همه جانبه دستگاه ها از کانون شد و افزود: با حمایت و تعامل دستگاه ها با کانون و تلاش جهادی و میدانی می توان آینده ای روشن را بر اساس بیانیه گام دوم فراهم ساخت که انشاالله با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر بتوانیم دانش آموزان ، کودکان و نوجوانان را به حیات طیبه برسانیم و با تشکیل تمدن نوین جهانی مقدمه حکمرانی حضرت ولی عصر عج را فراهم آوریم . 

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

منیره جعفری، سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به مدعوین و بیان دستاوردهای شایسته کانون اصفهان با وجود مشکلات فراوان گفت:  حضور مسوولین در مراسم معارفه مدیر کل کانون استان اصفهان را به فال نیک می گیریم .

سرپرست  سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اعلام کرد: وقتی نگاه متعالی به انجام وظایف داشته باشیم  هم خدا و هم خلق خدا راضی هستند که تنها در این حالت می توان به نتیجه درست دست یافت که  انشالله خداوند بزرگ توفیق خدمت به همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنایت فرمایند و برای مدیر کل جدید کانون استان اصفهان نیز آرزوی سرافرازی و موفقیت دارم .

گفتنی است در آیین تکریم و معارفه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان که در سالن اجتماعات باغ غدیر اصفهان برگزار شد مهدی آقایاری جایگزین منیره جعفری شد.

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =