شب طلایی فیلم‌های کانون در اصفهان رقم خورد

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» و پویانمایی‌های «جایگزین» و «ده سالگی» پروانه زرین سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را از آن خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آخرین روز از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزیدگان در آیینی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و محمدرضا کریمی‌صارمی  کانون معرفی شدند.

بر همین اساس در آیین اهدای جوایز، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره را دریافت کرد.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره تولید شده است، نامزد دریافت جایزه برای بهترین کارگردانی (بابک خواجه‌پاشا) و بهترین بازیگر کودک و نوجوان (رایان لطفی) در بخش مسابقه ایران نیز شده بود.

«مرضیه برومند» و «علیرضا خمسه» از ایران، «مونیکا واهی» از هندوستان، «یرژی موسکوویچ» از لهستان، «دراگان میلینکوویچ فیمون» از صربستان، «ملیکا زعیری» از فرانسه و «جون خوآنگ» از چین هیأت داوران بخش فیلم‌های بلند بین‌الملل این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

در این آیین همچنین پروانه زرین بهترین کارگردانی پویانمایی به پویانمایی «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد رسید. این جایزه را در غیاب علیمراد، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کرد.

بر اساس این خبر، پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به فیلم «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری رسید. فاطمه جعفری پس از دریافت تندیس گفت: به‌طور قطع این جایزه نتیجه یک کار گروهی است و من به نمایندگی از تمام اعضای گروه اینجا هستم و از همه آن‌ها ممنونم که باعث این موفقیت شدند. یک تشکر ویژه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارم که کمک می‌کنند تا ما فیلم بسازیم.

داوران بخش فیلم کوتاه و پویانمایی بخش ملی این جشنواره را محمدرضا عرب، روانبخش صادقی و مریم اسمی‌خانی تشکیل دادند.

سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شامگاه روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در سالن کوثر اصفهان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =