عمومی‌سازی قصه رویکرد جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در ارتباطی مجازی با آیین اختتامیه‌ی مرحله استانی جشنواره قصه گویی در خراسان جنوبی، رویکرد جدید جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که مرحله استانی آن آغاز شده، مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، عصر امروز ۱۷ آبان ماه آیین اختتامیه جشنواره قصه گویی کانون با حضور جمعی از مسئولان، قصه گویان و علاقه مندان به قصه در محل سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک بیرجند برگزار شد.

بر همین اساس معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور طی ارتباطی تصویری با این مراسم  گفت: رویکرد جدید جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که مرحله استانی آن آغاز شده، مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است

 فرهاد فلاح افزود: امسال ۱۵ هزار نفر در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون از سراسر کشور شرکت کرده‌اند و مرحله استانی آن در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: ساختارها و موضوعات مختلفی در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان مد نظر قرار گرفته است که می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. .

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی و هدایت آن به خانواده‌ها از مهمترین اهداف این جشنواره است تا والدین نیز در تربیت فرزندان از قصه کمک بگیرند.

 وی افزود: امید است با همدلی و همکاری بتوانیم در بخش مردمی سازی و فرهنگ‌سازی قصه‌گویی تلاش کنیم.  

فلاح با بیان اینکه غزه به عنوان بخش غیر رقابتی جشنواره امسال قرار گرفته است گفت: هدف از این اقدام ماندگار شدن تصویر کودکان مظلوم غزه بوده که این روزها شهادت آنها غم سنگینی بر دل همه مردم جهان گذاشته است.

فلاح همچنین جایزه شهید سلیمانی را از دیگر مزیت‌های بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد و گفت: زمینه ارائه قصه و قصه‌گویی در مدارس باید فراهم شود تا بتوان به حفظ این سرمایه فرهنگ کمک کنیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برگزیدگان خراسان جنوبی به مرحله ملی راه می‌یابند اظهار داشت: راه یافتگان باید بر استفاده از ظرفیت بومی در بخش ملی با تقویت زبان، لهجه، پوشش و فرهنگ استان اصرار داشته باشند.

این مقام مسئول فرهنگی تاکید کرد: قصه و قصه‌گویی مهمترین پایه‌های تولیدات فرهنگی است و زیربنای هنرهای تجسمی نیز محسوب می‌شود.

گفتنی است مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را از استان خراسان جنوبی آغاز کرد و قصه‌گویان شرکت‌کننده در این جشنواره روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ آبان امسال به رقابت با هم پرداختند.

امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی این جشنواره در خراسان جنوبی از ۱۹ برگزیده بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

در این مراسم که فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان فرهنگی نیز حضور داشتند پوستر پویش قصه‌گو شو با موضوع آزاد نیز رونمایی شد.

رقابت قصه‌گویان در بیست‌ و پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی از ۱۶ آبان آغاز شد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

مرحله پایانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =