آغاز مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان(سیستان و بلوچستان)

مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان با رقابت ۸۳ قصه‌گوی برتر استان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز شد.

در این رقابت، که تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت، ۸۳ قصه‌گوی برگزیده‌ی استان در بخش‌های کتابخانه‌ای و حوزه‌ای، قصه‌گویی خواهند کرد.

در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد فرهنگی، هنری و ادبی، مدیرکل کانون استان ضمن اشاره به پیشینه‌ی چندهزار ساله‌ی قصه‌گویی، این رویداد را به جهت سابقه‌ی حماسه آفرینی‌ها و شرایط ویژه‌ی سیستان و بلوچستان در طول تاریخ، وامدار مردم این منطقه دانست و ادامه داد: در ربع قرن اخیر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، با آگاهی از تاثیرگذاری بی‌بدیل تربیتی و پرورشی قصه‌گویی، همیشه سعی در حفظ، تقویت و گسترش این رویداد داشته است.

محمدرضا سالاری در خصوص مهم‌ترین خروجی جشنواره قصه‌گویی گفت: اگر به اهداف کلی و جزیی برگزاری جشنواره دقت کنیم متوجه می‌شویم که یکی از بهترین راه‌های شناسایی و شکوفایی استعدادهایی که در سطح شهرستان، استان و ملی حرفی برای گفتن دارند از طریق این جشنواره امکان‌پذیر است.

وی سپس از رشد استقبال علاقه‌مندان از بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان خبرداد و افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران، امسال ۵۳۰ نفر از جشنواره استقبال کردند که پس از پایش‌های اولیه ۸۳ نفر در آیین اختتامیه قصه‌گویی خواهند کرد.

سالاری در خصوص میزان شرکت‌کنندگان در بخش‌های گوناگون جشنواره به این موارد اشاره کرد: ۲۰۵ نفر در بخش مدرن و کلاسیک، ۳۰ نفر در بخش آیینی و سنتی، ۱۰ نفر در بخش زبان اشاره، در بخش علمی ۳ نفر و در بخش ۹۰ پانیه‌ای ۹۵ نفر.

وی در پایان برای همه‌ی شرکت‌کنندگان آرزو کرد که بهترین اجرای خود را انجام دهند.

گفتنی است داوری این دوره از جشنواره را رضا عباسی، مریم فرومند، بی‌با رهسپار و مهرداد حدادی برعهده دارند و ناظر جشنواره زهره ده‌یادگاری است.

آغاز مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان(سیستان و بلوچستان)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =