ویژه برنامه در مسیر رویش

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی ویژه برنامه " در مسیر رویش " را با مشارکت شورای اسلامی شهر ، شهرداری و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان برگزار نمود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی مرکز باغبادران ویژه برنامه " درمسیر رویش " را با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی ، در قالب نمایشگاه آثار اعضا ، به صورت فرایندی سیر پیدایش کتاب از زمان تمدن سومریان تا تولد کتاب در غرفه های مختلف شامل خط میخی ، سنگ نوشته ، گل نوشته ، پاپیروس ، کدکس ، از چوب تا کاغذ ، کارخانه کاغذسازی و معرفی گوتنبرگ ، صنعت چاپ ، جشن تولد کتاب ، بازیافت و صرفه جویی کاغذ ، کتاب های شفاهی و صوتی ...عادت به مطالعه در خانه و مراسم آیینی و دورهمی در قالب ماکت و دست سازه های کودکان و نوجوانان برگزار کرد .

 در بخش دیگر نمایشگاه ، کتب ارزشمند قرآن ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، کلیله و دمنه ، مثنوی معنوی مولانا ، شاهنامه ، گلستان سعدی با شیوه های خلاق و متنوع براساس کتاب های کاردستی مثل صدف ها ، هسته ها و سنگ ها ، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و در هر غرفه مروجین کتاب با حکایت خوانی زیبا غرفه خود را به بازدید کنندگان معرفی نمودند .

در غرفه های بعدی نویسندگان مشهور حوزه کودک و نوجوان با تکنیک های حکاکی روی فویل معرفی شدند .

 نمونه کارهای خوب اعضا در زمینه مصور سازی کتاب ، معرفی کتاب و کتاب سازی ، جلوه گری خاصی داشت .

خوانش قرآن مجید با اجرای نیایش دو نفره زمین و آسمان ، سرود ملی ، کلیپ مراحل طرح ، سرود ، نمایش خلاق آدم ها مثل کتابند و تجلیل از مشارکت کنندگان ، نویسندگان پیشکسوت باغبادران ، اعضای فعال در طرح و برگزیدگان مسابقات کتاب خوانی و کاردستی از برنامه های خوب یک روز شیرین در مرکز باغبادران بود .

ویژه برنامه در مسیر رویش

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این برنامه ضمن خوش آمدگویی به حاضران و تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه خوب بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب خوانی با ابزار فرهنگ و هنر در قالب های مختلف بخصوص همین کاری که امروز مربیان و اعضای خوب مرکز باغبادران انجام دادند تاکید کرد و عنوان نمود : باید کتاب خواندن نهادینه شود چرا که کتاب موجب علم اندوزی ، تجربه آموزی ، پندگیری ، مهارت افزایی و امید آفرینی می شود و انس با یار مهربان چشم انداز روزهای روشن را به ارمغان خواهد آورد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشتازی مردم استان اصفهان در همه زمینه ها بخصوص حوزه های تمدن ساز اشاره کرد و گفت : در فرهنگ و هنر و علم اندوزی ، اصفهان با داشتن علما ، فضلا ، دانشمندان ، ادبا ، هنرمندان ، مشاهیر و بخصوص ایثار و شهادت مثل خورشید در آسمان پرافتخار نورافشانی می کند و گرما می بخشد و نمونه بارز آن حماسه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ و تشیع بیش از ۳۷۰ شهید گلگون کفن در یک روز و تازه اعزام شمار زیادی رزمنده تازه نفس در عصر همان روز خود گواه این مدعاست .

آقایاری در پایان اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های مدون و فرایندی ، گام های بلندی در مسیر پیشرفت ، بخصوص کتاب و کتاب خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برداشته خواهد شد .

گفتنی است این نمایشگاه زیبا و فرایند محور با مشارکت اعضای کودک و نوجوان مرکز باغبادران و هدایت مربیان شکل گرفته است ‌.

علاقه مندان تا آخر هفته کتاب و کتاب خوانی می توانند با مراجعه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران از این نمایشگاه دیدن نمایند .

ویژه برنامه در مسیر رویش

ویژه برنامه در مسیر رویش

ویژه برنامه در مسیر رویش

ویژه برنامه در مسیر رویش



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =