فرهنگ کتاب و کتاب خوانی یکی از ابزارهای مهم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان : ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مختلف مردم ، نقش قابل ملاحظه ای در توسعه کشور داشته و همگان باید در تحقق این مهم همکاری و هم افزایی لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان  به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی بیانیه ایی صادر کرد ، متن بیانیه به این شرح است :

به نام خدا ؛

«امروز کتابخوانی و علم آموزی،نه تنها یک وظیفه ملی،که یک واجب دینی است»  مقام معظم رهبری .
تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکار ناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد.تا جایی که می توان یکی از ابزارهای مهم تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری معظم را در جهت شکل گیری تمدن نوین اسلامی “فرهنگ کتاب و کتابخوانی” نامید. از این جهت کتاب و کتابخوانی از مقوله های قابل توجه فرهنگی است و این ابزار بهترین راه رشد و غنای جوامع بشری است و گسترش فرهنگ مطالعه بین خانواده ها و بخصوص کودکان و نوجوانان بیشتر آسیب های اجتماعی را ازبین می برد و باعث تلطیف جامعه می شود و امید آفرینی را در بین آحاد مردم تزریق می کند و باعث خودباوری و هویت بخشی می گردد . چراکه مطالعه آثار بزرگان علم و ادب ، فرهنگ و هنر و حوزه دین و مذهب و توجه و تدبر در آنها ، وارستگی و تشخص را ارزانی می دارد و افراد با علم و مطالعه متفاوت تر از دیگران به دنیا نگاه می کنند .

 امروزه کتاب یکی از قوی ترین ابزارهای فرهنگی از گذشته تاکنون بوده و در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتر شده است و هنوز مهمترین راه رشد فکری جامعه، کتابخوانی و ارتباط با کتاب است. 

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به این مهم در بین آحاد مختلف مردم ، نقش قابل ملاحظه ای در توسعه کشور داشته و همگان باید در تحقق این مهم همکاری و هم افزایی لازم را داشته باشند.

این جانب  هفته کتاب و کتاب خوانی را به کلیه دست اندر کاران این عرصه در استان اصفهان و بخصوص همکاران پرتلاش خودم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در راه اعتلای  خواندن کتاب دربین بچه ها تلاش وافر دارند و با تولید محتوا در قالب های مختلف فرهنگی و هنری ،فرهنگ مطالعه را ترویج می دهند تبریک عرض نموده، امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم .

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =