«فائزه چشمه سنگی» میهمان مرکز تخصصی ادبیات کانون پرورش فکری مشهد شد

«انجمن ادبی بی‌نام» در مرکز تخصصی ادبیات کانون پرورش فکری در هفته کتاب و کتابخوانی به نقد و بررسی آثار «فائزه چشمه سنگی» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز تخصصی ادبیات کانون پرورش فکری مشهد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی چهارشنبه ۲۴ آبانماه ۱۴۰۲ میزبان «فائزه چشمه سنگی» داستان نویس و فعال فرهنگی خراسانی بود.

سحر قائمی مربی مسئول مرکز شماره ۱۰ با اعلام این خبر عنوان کرد: نشست «انجمن ادبی بی نام» جلسه را با محوریت ادبیات و سینما به بازخوانی داستان گاو اثر «غلامحسین ساعدی» داستان نویس معاصرواقتباس زنده یاد «داریوش مهرجویی» کارگردان، فیلم ساز و نویسنده‌ی برجسته‌ی ایرانی از این اثر در فیلم ماندگار «گاو» که موج نویی را در سینمای ایران پدید آورد، اختصاص داشت.

قائمی افزود: مربی فرهنگی مرکز «عاطفه رنگ آمیز طوسی»، مربی ادبی مرکز «مهدی رمضانی» به اتفاق «الهام دهقان» مربی ادبی مرکز شماره ۸ مشهد با «چشمه سنگی» واعضاء خوب انجمن هم چنین حاضران در جلسه که جمعی از شاعران و نویسندگان مشهدی بودند به بحث و گفتگو پرداختند. درادامه چشمه سنگی اقتباس از آثار ادبی  را راه کاری مناسب برای نگارش داستان، نمایش نامه و فیلم نامه توسط نوجوانان مستعد دانست و از روش های مختلف آن نام برد. نویسنده ی رمان درآستانه ی انتشار «کافه بهمن» داستان گاو را شاهکاری از ساعدی دانست و لایه های روان شناختی، فلسفی و اجتماعی این اثر را بسیارقابل توجّه وتامل دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =