پویش کتابخوانی کودک و والدین به آخر رسید

پویش کتابخوانی کودک و والدین که از هفته ملی کودک در مهرماه آغاز شده بود همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آبان‌ماه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همزمان با ۲۴ آبان روز ملی کتابخوانی، پویش استانی کتابخوانی کودک و والدین در فروشگاه مرکزی به نشر  به کار خود پایان داد.

پویش کتابخوانی کودک و والدین به آخر رسید

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در آیین پایانی این پویش که در محل انتشارات به نشر آستان قدس رضوی برگزار شد ضمن گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی در جمع کودکان حاضر در این برنامه گفت: کتابها از گذشته تا امروز دوستان خوب ما بوده اند و همیشه حرفهای شنیدنی برای گفتن داشته اند. هر کدام از ما که با کتاب همراه شده ایم، تجربه های بسیار خوبی را به زندگی خود وارد کرده ایم. این روز را به همه شما تبریک می گویم و امیدوارم دوستی خود با کتاب را هیچ گاه از یاد نبرید.

زره ساز ضمن قدردانی از سعیدی مدیر کل انتشارات به نشر افزود: پویش کتابخوانی کودک و والدین در راستای برنامه های هفته ملی کودک با همکاری انتشارات به نشر از هفته کودک در کلیه مراکز استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد. در این پویش فرهنگی، کتابهای انتشارات به نشر به مراکز کانون هدیه شد و همکاران ما با دعوت از والدین اعضا ضمن اهدا کتابها به ایشان، از آنها خواستند تا خلاصه ای از کتابها و یا نقد آنها را بنویسند و به مراکز تحویل دهند. همچنین در جلساتی با حضور والدین این کتابها معرفی شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفتند. مدیر کل کانون اعلام کرد: این پویش با استقبال بسیار خوب والدین همراه شد و ما بازخوردهای بسیار خوبی را شاهد بودیم. این برنامه به ما یادآوری کرد که حضور والدین در کنار بچه ها در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی می تواند نقش مؤثری داشته باشد و باعث شود ما خانواده های کتابخوان داشته باشیم.

سیم ریز مدیر تولید انتشارات به نشر نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کانون گفت: کانون یکی از ارگانهای دیرینه و مؤثر در امر کتابخوانی است و خوشحالیم که در این پویش آثار زیادی مهمان خانه هم استانی های عزیز شد و توانستیم حرکتی ارزشمند را رقم بزنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. من عضو کانون بوده ام و بهترین خاطرات کودکی ام به روزهای حضور در کانون بر می گردد.

گفتنی است در این برنامه مربیان کانون به اجرای فعالیت‌هایی چون بازی، قصه گویی، معرفی کتاب، کاغذ و تا و طرح ادبی پرداختند و در پایان این برنامه از والدین فعال پویش و نیز اعضا فعال کتابخوان مشهد به نمایندگی از از اعضا کتابخوان مراکز استان که بیشترین آمار امانت کتاب در یک سال گذشته را داشته اند تقدیر شد. همچنین کتابها ی انتشارات به نشر به همه دانش آموزان شرکت کننده در برنامه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =