مطالعه و کتاب‌خوانی پیش‌نیاز قصه‌گویی است

مدیرکل کانون استان گیلان با اشاره به نقش تربیتی قصه و قصه‌گویی گفت: برای تربیت یک قصه‌گوی موفق لازم است با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی آغازکنیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی که در آیین آغازین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در رشت سخن‌می‌گفت، به اهمیت و جایگاه تربیتی  قصه و قصه‌گویی در فرهنگ ایرانی‌اسلامی کشور اشاره و با یادآورشدن اهمیت پیام‌های تربیتی و اخلاقی قصه‌ها گفت: این مهم نقش ویژه‌ای در تربیت نسل کودک نوجوان داشته و دارد.

مدیرکل کانون استان گیلان با خاطرنشان‌کردن  پیشینه قصه‌گویی در خانواده های ایرانی و نقش‌آفرینی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در انتقال پیام‌های تربیتی و آموزه‌های اخلاقی به کودکان و نوجوانان افزود: لازم‌است از این ابزار اثربخش برای رشد و بالندگی نسل امروز به بهترین شکل‌ممکن استفاده شود.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، ‌اشاره‌ای به تقارن برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون در استان گیلان و هفته کتاب و کتاب‌خوانی‌داشت و با مهم قلمدادکردن مطالعه و فراهم سازی زمینه‌های اُنس و الفت هرچه‌بیش‌تر جامعه با این یارمهربان گفت: کتاب، افزون بر ارتقای سطح دانایی و آگاهی مخاطب، تاثیربه‌سزایی در تربیت قصه‌گویانی توان‌مند و موفق‌دارد.

وی توضیح‌داد: مطالعه و کتاب‌خوانی مقدمه و پیش‌نیاز قصه‌گویی است و از این رو ضرورت‌دارد به این مهم توجه ویژه‌ای‌ داشته‌باشیم.

میرعظیمی در این میان به تشریح روند برنامه‌ریزی و برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در گیلان پرداخت و با قدردانی از تلاش‌های مستمر همکاران و همراهی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان گفت: گیلان در عرصه قصه‌وقصه‌گویی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و توفیق قصه‌گویان این استان در عرصه ملی و بین‌المللی گواهی روشن به شمارمی‌رود.

او در تبیین این سخنان به برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کانون در گیلان اشاره و افزود: مراکز فرهنگی‌هنری این مجموعه،  بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است و برهمین ‌اساس نیز از تمامی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی با فعالیت‌های این مجموعه دعوت‌می کنیم.

گفتنی است، مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان، روزهای ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل این مجموعه فرهنگی در رشت برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =