کد خبر: 333551
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
هنر قصه‌گویی ارزشمندترین سنت تاریخی و فرهنگی ایران است

رییس حوزه هنری هرمزگان از هنر قصه‌گویی به عنوان ارزشمندترین سنت تاریخی و فرهنگی ایران یاد کرد و گفت: قصه گویی روال بیان آموزه‌های اخلاقی و مفاهیم دینی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان، «سعید عبدلی زاده»، در گفت‌وگو با خبرنگار نوجوان کانون این استان افزود: اگر بخواهم از ارزشمند ترین سنت تاریخی و فرهنگی ایرانیان سخن بگویم، بی شک آن هنر، قصه است درواقع قصه گویی روال بیان آموزه‌های اخلاقی و مفاهیم دینی و همچنین معرفی افسانه ها و اسطوره‌های بزرگ ما به صدها نسل بوده است.

وی ادامه داد: قصه گویی چند شاخصه دارد که یکی از آنها رشد فکری، احساسی و ادبی کودکان و نوجوانان در خانواده ها است و شناخت قهرمان‌های تاریخی نیز نیازمند یک بستر است که آن بستر، قصه است.

رییس حوزه هنری هرمزگان با تاکید بر نقش قصه گو در انتقال فرهنگ گفت: قصه‌گویی به عنوان یک هنر شناخته می‌شود و در طول تاریخ نقال ها، نویسنده ها و راویانی داریم که قصه گویی را به عنوان یک رشته اختصاصی دنبال می‌کنند.

هنر قصه‌گویی ارزشمندترین سنت تاریخی و فرهنگی ایران است

عبدلی‌زاده خاطر نشان کرد: من تجربه حرفه‌ای در قصه گویی ندارم اما معتقدم درحقیقت جشنواره قصه‌گویی یک نوع فرصت برای دور هم جمع شدن و تقویت بنیان خانواده است.

وی ادامه داد: بنده تجربه حرفه‌ای در قصه گویی ندارم و مثل هر پدر و مادری از این فرصت در خانه خودم برای فرزندان خودم استفاده کردم و چون رشته مورد علاقه‌ام هنری من عکاسی است، سعی کردم از درون مایه‌ قصه گویی در تولیدات مختلف هنری مثل عکس و فیلم استفاده کنم.

رییس حوزه هنری هرمزگان تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود تا شاهد موفقیت‌های بیشتری شویم.

خبرنگار: معصومه پودات عضو نوجوان باشگاه خبری کودک ونوجوان هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =