نشست ادبی «با یار مهربان» برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی با همکاری سوره مهر در هفته گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی نشست ادبی «با یار مهربان» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با چهارشنبه ۲۴ آبان روز ملی کتابخوانی، نشست ادبی «با یار مهربان» با حضور نویسنده و شاعر کودک و نوجوان «منیره هاشمی»، مدیر کل کانون پرورش فکری استان، معاون فرهنگی و دانش‌آموزان دختر دبیرستان دوره اول «سما» برگزار شد.

این نشست که در انتشارات سوره مهر و در مجتمع مهر کوهسنگی برگزار شد؛ با صحبت‌های ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

نشست ادبی «با یار مهربان» برگزار شد

مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به دانش آموزان حاضر در برنامه گفت: کتاب دوست خوب ماست. این شعار خوبی است چرا که شما با شخصیت‌های کتاب و با محتوای آن همذات پنداری می‌کنید.

زره‌ساز ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آن از اعضای علاقمند به نوشتن خواست در این کارگاه‌ها و در بخش مکاتبه‌ای شرکت کنند. او همچنین از اهمیت کانون پرورش فکری در رشد و بالندگی هنرمندان و فرهیختگان یاد کرد و یادآور شد بالغ بر 80 درصد از هنرمندان، نویسندگان و ادبای چند دهه اخیر کشور ما خروجی کانون پرورش فکری هستند.

در ادامه منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان از نوشتن و دنیای نویسندگی و شعر گفت. هاشمی گفت: امروز آن روز طلایی شماست. وقتی مدیرکل سوال پرسید چند نفر می‌نویسید؛ تعداد زیادی از شما دست بلند کردید. امروز آن روزی است که باید با جدیت بنویسید. من وقتی همسن شما بودم نوشتن را شروع کردم و این اتفاق و این نشست می‌تواند همان جرقه برای شما باشد. در ادامه خانم هاشمی از دانش‌آموزان خواست تا یک جمله طلایی درباره کتاب بگویند. دو پاسخ برتر هدیه دریافت کردند.

معرفی بخش مکاتبه‌ای و اهدای کتاب آفتاب مهتاب به همراه اولین نامه بخش دیگر برنامه بود. در این بخش کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان ضمن معرفی فعالیت مکاتبه‌ای از اعضا خواست بهترین کتابی را که خواندند معرفی کنند و بگویند چرا این کتاب را دوست داشتند.

اهدای لوح تقدیر به خانم منیره هاشمی پایان بخش نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =