نشست تخصصی با موضوع کتاب در کانون استان اصفهان

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی نشست تخصصی با حضور والدین اعضای نوجوان مراکز 13گانه کانون شهر اصفهان در باغ غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان ، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی نشستی با حضور والدین اعضای نوجوان مراکز 13 گانه کانون شهر اصفهان در باغ غدیر برگزار شد.

با توجه به اهمیت مطالعه و نقش آن در شکل گیری شخصیت و کسب هویت در نوجوانی این نشست با موضوع: تاثیر مطالعه رمانهای نوجوان بر رشد شخصیت و مدیریت هیجانات نوجوان برگزار شد.

باتوجه به موضوع انتخابی, ابتدا درخصوص ویژگی های نوجوانی و چگونگی برخورد والدین با آنها به منظور به سلامت سپری کردن این دوران گفتگو شد. سپس به ویژگی های شخصیتی و عوامل اثرگذار بر رشد شخصیت بخصوص کتاب و رمان به عنوان یک عامل محیطی اثرگذار،اشاره شد.

مهارت پذیرش خود، حل مساله، تفکر انتقادی،  ارتباط موثر ،جرات مندی و... در راستای مطالعه و همزاد پنداری با شخصیتهای رمان ، در نوجوانان تقویت می شود.

آشنایی با هیجانات اصلی بر اساس دیدگاه روانشناسی مثبت نگر و ایجاد فضایی به منظور قرار گرفتن در لحظه غرقگی و تجربه هیجانات مثبت در مدت مطالعه برای نوجوان و مدیریت هیجانات منفی از مباحث مطرح شده در این نشست با حضور و مشارکت والدین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =