کد خبر: 333621
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
بازدید 105
فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

با فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با حضور اعضای کودک و نوجوان و مشارکت جمعی از اولیا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف از بیست‌وسوم آبان ماه سال ۱۴۰۲، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین

اعضا و مربیان کانون شهرستان نمین، با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، مربیان کانون نمین که با فضاسازی سالن مطالعه، به استقبال این رویداد فرهنگی رفته بودند، ویژه‌برنامه‌ای، با عنوان «در مسیر دانایی، بر بال کبوتر» را نیز با حضور دانش آموزان مدرسه‌ی فروغ دانش اجرا کردند.

در این برنامه زهرا فرج زاده، مربی مسئول مرکز با معرفی این مناسبت، در موردمطالعه و خواندن کتاب‌های متنوع با موضوعات مختلف برای اعضا صحبت کرده، سپس برای ارتقای سطح دانش و معلومات عمومی، حاضران را به مطالعه‌ی کتاب تشویق کرد.

وی همچنین با تشریح فواید خواندن کتاب، دانش آموزان حاضر در برنامه را برای ایجاد امکان برای امانت و مطالعه کتاب دعوت به عضویت در این مرکز کرد.

معرفی سری کتاب‌های «آهای مواظب ما باشید!»، کشیدن نقاشی‌های زیبا و رنگارنگ در مورد کتاب، بازی و سرگرمی و مسابقه، معرفی و کتاب مرد جوان و خیاط حیله‌گر، پخش فیلم، بازدید از نمایشگاه کتاب و کتاب سازی از فعالیت‌هایی بود که در این روز برای اعضا اجرا شد.

گفتنی است پیش‌ازاین و در آغاز هفته کتاب، مربیان مرکز همراه با فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین ادارات فرهنگی، مهمان دانش آموزان مدرسه‌ی آزادگان جهت نواختن زنگ کتاب بودند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در مرکز یک اردبیل گرامی داشته شد.

لیلا فرید مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کتاب «بجو بجو هیولای کوچک» را برای حاضران معرفی کرد.

این مسئول فرهنگی بابیان اینکه کتاب و فرهنگ مطالعه باعث رشد و ترقی جامعه می‌شود، از اعضا خواست با اهتمام جدی به کتاب‌خوانی در ارتقای سطح فرهنگی شهر و کشور سهیم باشند.

مربی آفرینش‌های ادبی مرکز نیز با تأکید بر اهمیت و جایگاه کتاب در رشد استعدادهای کودکان، بازی با قافیه‌ها را برای آن‌ها اجرا کرد.

شعرخوانی، قصه‌گویی و پخش پویانمایی از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

ویژه‌برنامه نکوداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور بین دانش آموزان مدرسه آرمان در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در کانون شهرستان گرمی اجرا شد.

در این برنامه پروین قلیزاده سرپرست مرکز با گرامیداشت و تبریک سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: مطالعه با موفقیت رابطه مستقیمی دارد، چراکه کتاب‌خوانی دانش و مهارت رسیدن به موفقیت را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

این مسئول مرکز بابیان اینکه مطالعه کتاب، نگاه تازه‌ای در ذهن و باور کودکان و نوجوانان خلق می‌کند، حاضران را به مطالعه کتاب دعوت کرد.

در ادامه این برنامه، فعالیت‌های معرفی کتاب‌های جدید، نمایش و پخش فیلم و قصه‌گویی از داستان «گل حسرتی» اجرا شد.

گفتنی است، در پایان برنامه از اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با حضور کودکان مهدکودک و پیش‌دبستانی ائل آرای، فعالیت‌های کتاب محور در مرکز شماره ۲ کانون مشگین‌شهر به اجرا درآمد.

در این برنامه مربی هنری مرکز، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای بچه‌ها معرفی کرده و داستان «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» را همراه با معرفی کتاب مربوطه برای حاضران قصه‌گویی کرد که در ادامه بچه‌ها نیز صحنه‌هایی از این داستان را نقاشی کردند.

 اجرای بازی و سرگرمی، بازدید از کارگاه‌های نقاشی و سفالگری و نمایش و پخش پویانمایی «کشاورز و رباط» از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون پارس‌آباد

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان پارس‌آباد با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، میهمان دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه فدک شدند.

در این برنامه که روز شنبه ۲۷ آبان ماه اجرا شد، مربیان مرکز با حضور در کلاس‌های درسی، فعالیت‌های کانون را تشریح کرده و با تأکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، دانش آموزان را به مطالعه بیشتر کتاب سفارش کردند.

بر اساس این گزارش، مربی هنری مرکز برگزاری کارگاه‌های نقاشی و سفالگری را از فعالیت‌های هنری کانون عنوان داشته و با اجرای فعالیت‌های نقاشی و کاغذوتا لحظات شادی را برای دانش‌آموزان این مدرسه رقم زد.

مربی فرهنگی مرکز نیز با اجرای فعالیت معرفی کتاب و قصه‌گویی هفته کتاب را گرامی داشته و در ادامه دانش‌آموزان نیز با شعرخوانی و قصه‌گویی در اجرای این برنامه سهیم شدند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

ویژه‌برنامه هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور دانش آموزان مدرسه ابتدایی شقایق در مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این برنامه در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی انجام گرفت که در ابتدا کارگاه‌ها و فعالیت‌های کانون که برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، معرفی‌شده و در ادامه از دانش آموزان برای عضویت در این مرکز دعوت به عمل آمد.

معرفی کتاب‌های جدید، قصه‌گویی، نامه‌ای به یک نویسنده و اجرای مسابقه طناب‌کشی از برنامه‌های اجراشده در این روز بود.

گفتنی است پیش‌ازاین نیز مربیان مرکز با همراهی جمعی از اعضا و والدین با اجرای ویژه‌برنامه‌ای در همین مناسبت اقدام به ساخت کاردستی و سفالینه با موضوع کتاب کرده بودند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون کوثر

در گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون یک کوثر در پیش‌دبستانی معصومیه این شهر اجرا شد.

در این برنامه فلور طاهونی، مربی مسئول مرکز، با تبریک هفته‌ی کتاب، از اهمیت کتاب خواندن برای بچه‌ها صحبت کرده و سپس کانون و فعالیت‌های مختلف آن را معرفی کرد و از بچه‌ها خواست تا با عضویت در کانون، از کتاب‌هایی که مخصوص خودشان است استفاده کنند.

این مربی کتاب‌های عمو زنجیرباف، هاجستم و واجستم از نوشته‌های خانم طاهره ایبد و کتاب قصه‌های مورچه پسر و مورچه بابا سروده‌ی سعیده موسوی‌زاده را معرفی کرده و در ادامه داستان کتاب «بارون میاد شرشر گوشه به گوشه‌ی شهر» را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

شایان‌ذکر است، اجرای فعالیت‌های نقاشی و کاغذ وتا از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مناسبت بود که در پایان با اهدای هدایایی از حاضران نیز تقدیر به عمل آمد.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون دولت‌آباد

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی ویژه‌برنامه «یک وعده کتاب» باهدف گرامیداشت این مناسبت و ترویج فرهنگ مطالعه، جذب و پایدارسازی اعضا و تقویت فعالیت‌های گروهی با حضور اعضا در مرکز دولت‌آباد اجرا شد.

معرفی ایام، برگزاری مسابقه روان‌خوانی کتاب، ساخت کاردستی با موضوع «کتاب موردعلاقه من»، قصه‌گویی و پخش پویانمایی «خروس و کشاورز» ازجمله فعالیت‌های اجراشده در کانون دولت‌آباد در این مناسبت بود.

گفتنی است، در گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، دانش آموزان دبیرستان دوره متوسطه اول نواب صفوی دولت‌آباد به همراه دبیر مربوطه از کانون بازدید به عمل‌آورده و با کتاب‌های گروه سنی نوجوانان آشنا شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =