کد خبر: 333837
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بازدید 112
رونمایی از کتاب «پری‌چهر»/ اعضای کتاب‌خوان کانون استان اردبیل تجلیل شدند

با برگزاری آیین نکوداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با رونمایی از کتاب «پری‌چهر» از اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان، بابیان اینکه کتاب‌خوانی و توجه به امر مطالعه، یکی از شاخص‌های مهم در توسعه فرهنگی کشور است، گفت: کتاب، زبان گویای تمدن بشر و وسیله انتقال دانش از عصرها و ملت‌های مختلف است که کسب این اطلاعات مفید از طریقه مطالعه، سبب توسعه فرهنگی و پیشرفت کشور می‌شود.

رونمایی از کتاب «پری‌چهر»/ اعضای کتاب‌خوان کانون استان اردبیل تجلیل شدند

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز مطالعه مورد تأکید حضرات معصومین (ع) بوده است، اظهار داشت: قران کریم که معجزه پیامبر اکرم (ص) است، پیام الهی را در قالب کتاب بر مردم ابلاغ کرده و احادیث و روایت‌های زیادی از ائمه معصومین نیز در امر نکارش و مطالعه کتاب نقل‌شده است.

ملک‌زاده فرد در ادامه صحبت‌های خود اهتمام به کتاب خونی را به‌عنوان یکی از نیازهای ضروری زندگی دانسته و اذعان داشت: مطالعه تأمین‌کننده غذای ذهن و روح انسان است که در رشد و پرورش استعدادها نقش اساسی دارد و بر همین اساس باید رفتار عادت به مطالعه را از سنین کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با تأمین کتاب‌های مختلف و با ارائه فعالیت‌های کتاب محور سعی در ترویج و توسعه این فرهنگ دارد و امسال با اجرای طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در استان، شاهد ورود بیش از 11 هزار جلد کتاب به قفسه‌های مراکز کانون بودیم.

رونمایی از کتاب «پری‌چهر»/ اعضای کتاب‌خوان کانون استان اردبیل تجلیل شدند

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون و نویسنده کتاب پری‌چهر که در این مراسم از این اثر رونمایی شد، گفت: رمان پری‌چهر روایت بانویی از اردبیل است که با وقوع حوادثی در صدر اسلام، به دین حق می‌گراید.

علومی افزود: این کتاب شامل بخشی از یک رمان بلند است که داستان سه نسل از یک خانواده را روایت می‌کند که به عباس بذایی ختم می‌شود، مردی که در کوفه به حمایت از حضرت مسلم ‌بن عقیل برخاست و درراه حق شهید شد.

اجرای نمایش طنز، پخش کلیپ، اجرای مسابقه و قصه‌گویی از بخش‌های اجراشده در این مراسم بود.

رونمایی از کتاب «پری‌چهر»/ اعضای کتاب‌خوان کانون استان اردبیل تجلیل شدند

گفتنی است در پایان این مراسم از کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان عضو مراکز کانون استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدیه، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =