قصه، سرشار از ظرافت‌های تربیتی است/ قصه‌گویی بستری برای انتقال آموزه‌های انسان‌ساز

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان، ابزار قصه‌گویی را بستری برای انتقال آموزه‌ها و مفاهیم انسان‌ساز و بهره‌مند از ظرایف و زیبایی‌های تربیتی توصیف‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ محمدمهدی نیازمند که در آیین پایانی مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت سخن‌می‌گفت، با اشاره به اهمیت قصه و قصه‌گویی از منظر دین مبین اسلام اظهارکرد: قصه، دارای ظرافت‌های تربیتی و بستری برای انتقال آموزه‌ها است و از این رو ، در کلام وحی بر ضرورت بهره‌گیری از قصص و تمثیل در انتقال آموزه‌ها تاکیدشده‌است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان برهمین‌اساس نیز فعالیت‌های کانون پرورش فکری و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی را دارای اهمیت ویژه خواند و تاکیدکرد: لازم‌است از برنامه‌های این مجموعه، به‌ویژه حرکت‌های موثر کانون در ساحت‌های تربیتی حمایت‌شود.

این مسئول درهمین‌حال، اشاره‌ای به برگزاری نشست پیوسته‌ با مسئولان کانون استان گیلان داشت و با اشاره به روند رو به رشد شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های قصه‌گویی گفت: این مهم، به ویژه در روزهای گرایش روزافزون به زیست مجازی، نویدبخش و امیدوارکننده است.

نیازمند در ادامه، به تبیین سیاست‌های استانداری استان گیلان در تعامل با کانون پرورش فکری و دیگر دستگاه‌های فرهنگی پرداخت و با بیان‌این که این اقدام، با هدف هم افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل برگزارمی‌شود، افزود: تشکیل کمیته کودک ونوجوان از اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است .

وی هم‌چنین از ضرورت ظرفیت‌سازی برای نظام آموزشی و تربیتی کشور با استفاده از توان‌مندی‌های کانون سخن‌به‌میان‌آورد و تصریح‌کرد: فرهنگ‌سازی از اولویت‌هاست و برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک ونوجوان  لازم است از این نقطه آغازکنیم.

او اضافه‌کرد: هنگامی که برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌شود، اولین و آخرین مطلب، آموزش قرین تربیت و لزوم هم‌گرایی در این عرصه‌است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پایان صحبت‌های خود را به قدردانی از دستگاه‌های همراه و دست‌اندرکاران برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اختصاص‌ داد و ابرازامیدواری‌کرد که این حرکت‌های سازنده ادامه‌داشته‌باشد.

خاطرنشان‌می‌شود، مرحله استانی جشنواره بیست‌وپنجم با شعار «با قصه لبخندبسازیم» از ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرئرش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =