دومین کتاب‌خانه مرغک‌نشان در ماسال راه‌اندازی‌شد

نشان مرغک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سوار بر بال کتاب، تا ماسال پرگشود و در کتاب‌خانه مدرسه شهید سیدکاظم عبدالحسین زاده این شهرستان آشیانه‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هر کلاس، هرکتاب‌خانه عنوان طرحی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و با هدف تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی اجرامی‌شود.

طی این حرکت هدف‌مند فرهنگی که نگاهی‌ویژه به نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان دارد، کتاب‌خانه‌های مدارس مناطق کم‌برخوردار با اهدای کتاب‌های کانونی راه‌اندازی و منابع مطالعاتی مناسب در اختیار آینده‌سازان ایران اسلامی قرارمی‌گیرد.

این طرح که بیانگر اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور از منظر کانون و نماد هم‌گرایی فرهنگی است، مشارکت آموزش و پرورش را به‌همراه‌دارد.

برهمین اساس، دومین گام در مسیر اجرای طرح هرکلاس، یک کتابخانه در استان گیلان که هم‌زمان‌با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ در روستای پسیخان شهر رشت، کلیدخورد، در مدرسه شهید سیدکاظم عبدالحسین زاده بخش شاندرمن شهرستان ماسال برداشته‌شد و در این میان، کودکان دانش‌آموز از فرصت هم‌نشینی هرچه‌بیشتر با یارمهربان بهره‌مندشدند.
این آیین که به بهانه سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی و  با تاکید بر ضرورت پرداختن به مقوله کتاب‌ و کتاب‌خوانی در تمامی ایام سال صورت‌گرفت، با  اهدای ۵۰ جلد کتاب به  کتاب‌خانه این‌ مدرسه همراه‌شد.

مدیرکل کانون استان گیلان هم در این آیین با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی، از دانش‌آموزان دعوت‌کرد تا با فاصله‌گرفتن از فضای مجازی و اُنس هرچه بیش‌تر با کتاب، به ارتقای سطح آگاهی و تقویت مهارت‌های زندگی بپردازند.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به اجرای طرح ملی‌کانون‌مدرسه با مشارکت کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش پرداخت و با یادآورشدن فعالیت‌های هدف‌مند، جذاب و نشاط‌بخش کانون، از اولیای مدارس و دانش‌آموزان برای همراهی در اجرای این طرح دعوت‌کرد.

این مدیر فرهنگی در همین‌حال، اشاره‌ای به تولید و اکران پویانمایی سینمایی بچه‌زرنگ از سوی کانون داشت و با بیان‌اینکه این انیمیشن حاوی پیام‌های ارزشمند دینی، فرهنگی و علمی است، به حاضران توصیه‌کرد با تماشای پُرفروش‌ترین پویانمایی کودک و نوجوان‌محور از لذت حضور در سینما و دیدن فیلم خوب بهره‌مندشوند.

میرعظیمی از اکران این فیلم در روستاها و مناطق کم‌برخوردار نیز خبرداد و این حرکت را  گامی در مسیر خدمات‌رسانی فرهنگی کانون به تمامی مخاطبان عنوان‌کرد. 

این مسئول هم‌چنین در ارتباط با چشم‌انداز اجرای طرح هرکلاس، هرمدرسه برای مسئولان آموزش و پرورش، اولیای مدرسه و دانش‌آموزان سخن‌گفت و تاکیدکرد: با تمامی توان، پرواز مرغک‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا کتاب‌خانه‌های مدارس کم‌برخوردار استان تسهیل‌می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماسال هم با قدردانی از تلاش‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان ماسال و شاندرمن اظهارکرد: کانون را مجموعه هم‌خانواده می‌دانیم و از تعامل روزافزون با این مجموعه فرهنگی استقبال‌می‌کنیم.

عبدالله اکبری با تبیین این موضوع که فعالیت‌های کانون در راستای اهداف پرورشی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت است، افزود: مشارکت و هم‌گرایی این دو مجموعه به ارتقای کیفی و کمی ظرفیت‌های مدارس کمک‌می‌کند.

پایان‌بخش برنامه‌های این روز که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی، کارشناس فرهنگی و مربیان کانون صورت‌گرفت،  اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور، معرفی فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان برای حاضران و اهدای جایزه به دانش‌آموزان‌بود.

دومین کتاب‌خانه مرغک‌نشان در ماسال راه‌اندازی‌شد

دومین کتاب‌خانه مرغک‌نشان در ماسال راه‌اندازی‌شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =