شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

فرماندارشهرستان رودبار، فعالیت‌های کانون پرورش فکری را زمینه‌ساز شکل‌گیری پایه‌های شخصیتی نسل کودک و نوجوان و بستری برای تمرین هم‌گرایی و دگرخواهی دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طهمورث عموپور که در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون  رودبار، رستم‌آباد، منجیل و مرکز سیار روستایی رستم‌آباد سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب‌افزود: تمرین کارهای گروهی و تشکیلاتی، زمینه پیش‌برد اهداف نظام و شکل‌گیری ساختارهای مناسب اجتماعی را فراهم‌می‌کند.

فرماندار شهرستان رودبار درهمین ارتباط به عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  شهرستان صومعه‌سرا اشاره و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های دوران کودکی خود در این کانون گفت: جمع‌گرایی و تمرین کارگروهی، از جمله دست‌آوردهای همراهی با برنامه‌های کانون است.

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد
طهمورث عموپور، فرماندار شهرستان رودبار

نماینده‌عالی دولت در شهرستان رودبار افزود: اغلب کودکانی که حرفی برای گفتن دارند، از کانون شروع کرده‌اند و برنامه‌های مربیان و فعالیت‌های کتاب‌محور این مجموعه، تاثیر به‌سزایی در رشد و شکوفایی استعداده‌های آنان داشته‌است.

وی هم‌چنین، در تشریح اهمیت کتاب در فعالیت‌های کانون اظهارکرد: کتاب‌خوانی علاوه بر افزایش آگاهی، در شکل‌گیری رفتارهای فردی و اجتماعی، نوع بیان و بینش نسل کودک و نوجوان تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد.

او در تبیین این موضوع، به یکی از شاخصه‌های شخصیتی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پرداخت و محتوا و سیالت کلامی و درعین‌حال، آینده‌نگری این شخصیت برجسته را رهاورد توجه ویژه به مطالعه و کتاب‌خوانی دانست.

عموپور در ادامه به نیازهای تربیتی جامعه نیز اشاره‌داشت و با بیان‌این‌که کانون سهم به‌سزایی در غنی‌سازی محتوای آموزه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشوردارد، افزود: لازم است از این ظرفیت گسترده به بهترین شکل ممکن استفاده‌شود.

این مسئول، به تولیدات فرهنگی کانون درجهت غنی‌سازی منابع مطالعاتی نسل کودک و نوجوان و تولید پویانمایی سینمایی«بچه زرنگ» نیز اشاره و با خاطرنشان‌کردن تجربه شخصی خود به‌عنوان یک پدر و مشاهده این فیلم به همراه فرزندش گفت: برای اکران گسترده این پویانمایی و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر مجموعه‌های فرهنگی تلاش‌می‌کنیم.

فرماندار شهرستان رودبار در همین‌حال، ضرورت حمایت از برنامه‌های کانون را موردتاکید قرارداد و با خاطرنشان‌کردن افزایش اعتبارات برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رودبارگفت: اختصاص خودرو برای افزایش مراکز سیار کانون نیز در دستورکار قرارمی‌گیرد.

عموپور دراین‌میان، فراهم‌سازی زمینه‌های همراهی افزون‌تر دستگاه‌های اجرایی با کانون را در اولویت‌دانست و از حضور در ویژه‌برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال‌کرد.  

کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان اولویت کانون است  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان هم طی این نشست با قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان، به تشریح برنامه‌های این مجموعه در سطح استان و شهرستان پرداخت.

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد
سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی با فرآیندمحور توصیف‌کردن فعالیت‌های کانون گفت: کار پایه‌ای و مبتنی بر خلاقیت‌ورزی و  بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه، از اولویت‌های مربیان کانون است و این مجموعه تلاش‌دارد در سایه فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی، افزون بر کشف و پرورش استعدادهای نسل کودک ونوجوان، زمینه‌های مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر آنان را با کتاب و دوری از فضاهای پُرخطر مجازی فراهم‌کند.

این مدیرفرهنگی توضیح‌داد: آن‌چه فعالیت‌های کانون پرورش فکری را از دیگر مجموعه‌های فرهنگی متمایزمی‌کند، جذاب‌بودن برنامه‌ها و حضور مربیانی عاشق و دلسوز است.

میرعظیمی در ادامه، نقش کانون را به‌عنوان مکمل نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان‌کرد و با تبیین این موضوع که اعضای موفق و برگزیده کانون پرورش فکری بخش مهمی  از دانش‌آموزان مدارس را تشکیل‌می‌دهند، افزود: خوشبختانه در سایه تعامل و همکاری روزافزون با آموزش و پرورش، اجرای طرح‌های «کانون‌مدرسه» و «هرکلاس، یک کتاب‌خانه»، روند رو به‌رشدی را در این زمینه شاهدهستیم.

میرعظیمی درهمین‌حال، از نقش‌آفرینی موثر کانون در عرصه‌های قصه‌گویی، ترویج فرهنگ مطالعه و تولید فیلم و پویانمایی صحبت‌کرد و با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این رویداد فرهنگی نقش به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان داشته‌است و انتخاب قصه‌گوی رودباری به‌عنوان برگزیده کشوری سال گذشته این جشنواره، براین مهم تاکیددارد.

وی ادامه‌داد: اجرای طرح «در مسیر دانایی، بربال کتاب» و ارسال ۱۶ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون استان و هم‌چنین، تولید و اکران پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ» از دیگر حرکت‌های سازنده این مجموعه محسوب‌می‌شود.

این مسئول درعین‌حال، از خواسته‌های این مجموعه فرهنگی برای کیفیت‌بخشی و افزایش گستره فعالیت‌ها سخن‌گفت و از ضرورت اختصاص منابع لازم برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودبار سخن‌به‌میان‌آورد.

سید جلیل میرعظیمی با اعلام این موضوع که نیمی از اعتبارات درنظرگرفته‌شده سال گذشته اختصاص‌یافته، افزود: پیش‌برد اهداف فرهنگی در سطح شهرستان، همراهی و حمایت هرچه‌بیش‌تر مسئولان را طلب‌می‌کند.

او درهمین‌زمینه به وسعت سرزمینی و مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهرستان رودبار نیز اشاره و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های موثر مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی رودبار، منجیل و رستم‌آباد برای ارایه خدمات فرهنگی هرچه بهتر به مناطق روستایی و کم‌برخوردار افزود: ضروری است با اختصاص خودرو، زمینه راه‌اندازی دومین مرکز سیار روستایی کانون شهرستان فراهم‌شود.

ادامه‌بخش این نشست که روز سه‌شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۲ در محل فرمانداری شهرستان رودبار صورت‌گرفت، ارایه دیدگاه‌ها از سوی سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان و مسئولان مراکز ثابت و سیار روستایی رودبار، رستم‌آباد و منجیل بود و درپایان نیز بر ضرورت افزایش همکاری و همگرایی‌ها تاکیدشد.

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

گفتنی‌است، مدیر کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی این سفر یک روزه، دیداری با رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار داشت و طی نشستی مشترک، به بررسی فرصت‌های همکاری افزون‌تر و راهکارهای افزایش فعالیت‌های مشترک پرداخت.

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

او هم‌چنین، ضمن بازدید از  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودبار، در نشست فرهنگی این مرکز فرهنگی هنری  شرکت‌کرد.

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

شاکله‌ شخصیتی کودکان در کانون شکل‌می‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =