کد خبر: 334139
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
بازدید 108
دوره آموزشی تخصصی «میکروتئاتر»

به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران دوره تخصصی «میکرو تئاتر» برای مربیان مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران، دوره تخصصی هنرهای نمایشی با عنوان «میکرو تئاتر» با حضور الکا هدایت متخصص هنرهای نمایشی  و ۳۰ نفر از مربیان کانون استان برگزار شد.

مدرس این دوره «الکا هدایت» کارگردان، بازیگر  و مدرس نمایش، موسیقی و نمایش خلاق ویژه نوجوانان است که  در ابتدای این دوره آموزشی آشنایی با تئآتر کاغذی قرن ۱۹و رویکردهای معاصر به این شیوه‌ی اجرایی در دوران حاضر (میکروتئآتر) و آغاز آن در ایران را برای حاضرین شرح داد و استفاده از لغت میکرو تئاتر را مختص ایران عنوان کرد و شروع آن به صورت ویژه و تخصصی در گروه‌های نمایشی و جشنواره‌های داخلی برای مربیان بیان کرد.

در بخشی از برنامه فیلم‌هایی از نمایش ها را به صورت نمونه‌ پخش شدتا مباحث برای حاضرین ملموس و قابل درک باشد و بتواند با روش‌های متنوعی در نمایش معاصر آشنا شوند.

در ادامه کارگاه استاد از حاضرین خواست تا با استفاده از عکس کودکی خود یک معرفی با میکروتئاتر از زندگی و کودکی‌شان را اجرا کنند و هر یک از مربیان با استفاده از روش‌های مختلف و بداهه نمایش‌های متنوعی را اجرا کردند و در بخش بعدی شرکت‌کنندگان به پنج گروه تقسیم و هر گروه بر اساس یک داستان از ادبیات کودک  یک اثر میکروتئاتر را به صورت گروهی و خلاقه آماده کردند.

این دوره به همت واحد آموزش و پژوهش و کارشناسی نمایش  با هدف آشنایی مربیان با رویکردهای معاصر اجرا در تئآتر و تئاتر عروسکی، کارکرد شیوه‌های اجرایی معاصر(میکروتئاتر) در آموزش کودکان و به مثابه ی ابزاری مدرن برای قصه‌گویی و ترویج کتابخوانی، پرورش مهارت‌های اجتماعی، فعالیت‌های گروهی و تعامل در کودکان و نوجونان پرورش خلاقیت، قدرت تخیل، بداهه‌پردازی و تفکر خلاق، پرورش مهارت‌های کلامی، بیانگری در کودکان و نوجوانان (از دریچه ی این شیوه ی اجرایی) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =