کد خبر: 335015
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
بازدید 135
آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

در آخرین روزهای پاییزی و به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، سنت قدیمی شب چله با برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل همراه با جمعی از اولیا، فرارسیدن شب یلدا را با اجرای  فعالیت‌های فرهنگی ،هنری و ادبی جشن گرفتند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

ی مثل یلدا/ آیین شب چله در کانون انگوت

در این ویژه‌برنامه که روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور کودکان و جمعی از اولیا اجرا شد، پس از قرائت سوره کوثر به‌صورت دسته‌جمعی و سرود ملی کشورمان، مربی مسئول مرکز ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران به معرفی رسم و آیین‌های یلدا و شب چله ازجمله دورهمی‌های خانوادگی، برپایی کرسی و پذیرایی با میوه و شیرینی، قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، هدیه دادن به کودکان و شعرخوانی پرداخت.

ساخت کاردستی‌های یلدایی انار و هندوانه اعضا با همراهی مادران از دیگر بخش‌های این برنامه بود که یک روزبه یادماندنی را برای آن‌ها به‌جا گذاشت.

در ادامه یکی از مادران قصه‌گو، قصه «شاختا بابا» را برای حاضران قصه‌گویی کرده و پس‌ازآن اعضای نوخوان مرکز نیز سرود «وطن ما ایران است» را اجرا کردند.

شایان‌ذکر است، اجرای مسابقه بایاتیلار بخشی دیگر از این‌ برنامه بود که با حضور پرشور اولیا برگزارشده و در پایان با اهدای هدیه از برندگان این مسابقه و همچنین قصه گوی برنامه تقدیر شد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

روایت قصه یلدا در مرکز شماره‌ی یک پارس‌آباد

با حضور اعضای فعال، جشن یلدای قصه روز پنجشنبه سی‌ام آذرماه سال ۱۴۰۲، در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این جشن پرشور که حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین پورمحمد رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد نیز حضور داشت، اعضا بابا سنت‌ها و آئین‌های این مناسبت آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام پورمحمد در معرفی آداب‌ورسوم شب چله، گفت: سنت‌های بسیار خوبی در این شب هست که همه به دیدن پدران و مادران خود می‌روند، از حال همدیگر باخبر شده و در جمع خانوادگی، بزرگ‌ترها قصه‌گویی کرده و خاطرات شیرین گذشته‌ را تعریف می‌کنند که متأسفانه امروزه اکثر مردم درگیر فضای مجازی هستند و حتی فرصت دورهم بودن با فرزندان خود هم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این دورهمی گوشی‌های خود را خاموش‌کنید و از کنار هم بودن لذت ببرند.

همچنین در این مراسم مربی ادبی مرکز نیز با تشریح فلسفه گرفتن فال از حافظ به‌عنوان یکی از سنت‌های شب یلدا، بر کتاب دیوان حافظ تفألی زده و غزلی از این دیوان را حافظ خوانی کرد.

در ادامه مربی فرهنگی مرکز قصه‌های «کی از همه قوی‌تره» و «پنیرک» را برای حاضرین قصه‌گویی کرده و چند نفر از اعضا نیز با قصه‌گویی و شعرخوانی در اجرای این جشن سهیم شدند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

جشن یلدا و نقل قصه‌های بومی در کانون اصلاندوز

به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با آیین‌های گرامیداشت بلندترین شب سال، جشن یلدا در کانون شهرستان اصلاندوز  برگزار شد.

 فضه میرموسوی مربی مسئول مرکز اصلاندوز در گزارش خود از برنامه‌های مرکز در این مناسبت، اظهار داشت: بر اساس روایت قصه‌های کهن ایرانی و محلی در آیین‌های شب یلدا ، مربیان مرکز نیز  برای تداوم این فرهنگ، به قصه‌گویی از داستان‌های بومی و خاطره گویی در جشن یلدا که روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه برگزار شد، پرداخته و ضمن  اجرای بازی‌های محلی، با خوراکی‌های مخصوص این شب از حاضران پذیرایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل در آیین‌های شب چله، گردهمایی اعضای خانواده در خانه بزرگ‌ترهای فامیل و خانواده است که در این مراسم ضمن آشنا نمودن اعضا با سنت‌های این مناسبت، به دیدوبازدید از بزرگ‌ترها به‌خصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تأکید شد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

یلدای قصه و میزبانی مرکز یک کوثر از نوآموزان پیش‌دبستانی

به مناسبت گرامیداشت طولانی‌ترین شب سال، جشن یلدای قصه با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان پیش‌دبستانی مهد دانش در مرکز شماره‌ی یک کانون کوثر برگزار شد.

در این برنامه ضمن معرفی آیین‌ها و مراسم شب یلدا، فعالیت‌های متنوعی ازجمله قصه‌گویی، نمایش فیلم، مسابقه بادکنک‌ها و شعرخوانی برای میهمانان کوچک اجرا شد.

خاطرنشان می‌شود، پذیرایی با کیک و میوه‌های یلدایی و اهداء کتاب به حاضران پایان‌بخش برنامه بود.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

برپایی جشن یلدا در مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر

با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان جشن یلدا روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲، در مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر برگزار شد.

در این جشن فلور طاهونی مربی فرهنگی مرکز ضمن خوش‌آمد گویی و تبریک شب یلدا، به تشریح فلسفه گرامیداشت این مناسبت پرداخته و با معرفی آداب‌ورسوم شب چله، قصه‌ی محلی با عنوان «پادشاهون اوچ اوغلی» را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

حافظ خوانی و اجرای مسابقه چیستان، بازی و سرگرمی و سنتور نوازی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

گفتنی است، در خاتمه از اعضای کتاب‌خوان برتر که از طرف اداره کل کانون استان، لوح تقدیر و هدیه‌ای برای آن‌ها ارسال‌شده بود، تقدیر شده و سپس حاضران با کیک و شیرینی پذیرایی شدند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «نار گجه‌سی» در کانون نمین

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، در گرامیداشت آیین شب چله با برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «نار گجه‌سی»، میزبان اعضا و والدین آن‌ها بود.

بر اساس این گزارش، مربیان مرکز نمین، به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، در روز چهارشنبه،۲۹ آذرماه سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۱۵۰ نفر از دانش آموزان، اولیا و معلمان مدرسه‌ی ابتدایی و مرکز پیش‌دبستانی نو گلان زهرا بودند و در راستای معرفی این سنت باستانی کشور و آشنا کردن بچه‌ها با آیین و رسوم ایرانیان در شب یلدا و ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی، برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

در ابتدای برنامه، زهرا فرج زاده، مربی مسئول مرکز، ضمن تبریک فرارسیدن شب یلدا، در مورد پیشینه، فلسفه و آیین و رسوم مردم ایران در نکوداشت بلندترین شب سال برای اعضا صحبت کرده و با معرفی کتاب قصه یلدا (فرهنگ قصه شناسی یلدا) به نوشته علی خانجانی در خصوص اهمیت و جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ کشور توضیحاتی ارائه داد.

قصه‌گویی آقای هندوانه، روخوانی کتاب و معرفی کتاب شب‌های شیرین و قصه‌گویی از داستان پیراهن کوچولو، شعرخوانی و حافظ خوانی، گرفتن فال حافظ و پخش پویانمایی پیغام دوست و خاطره گویی از فعالیت‌هایی بود که در این ویژه‌برنامه اجرا شد.

گفتنی است، اجرای نمایش خلاق ننه سرما و میوه‌های شب یلدا از بخش‌های جذاب این جشن بود که با اهدای هدایای یادبود و پذیرایی خاتمه یافت.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

«چیله بایرامی» در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر

آیین شب یلدا با عنوان «چیله بایرامی» روز پنجشنبه، سی‌ام آذرماه، در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

در این مراسم که با شرکت اعضای کودک و نوجوان و جمعی از والدین اجرا شد، مربی مرکز درباره شب چله، آداب و سنت‌های مربوط به این شب، مطالبی را برای حاضران ارائه داده و در ادامه یکی از والدین، در بجای آوردن سنت قصه‌گویی، داستان «گربه‌ها و خروس‌ها» را قصه‌گویی کرد.

در ادامه اعضا به همراهی والدین خود کاردستی هندوانه و انار که یکی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده این برنامه بود را برای فضا آرایی شب یلدا درست کردند.

شایان‌ذکر است، در انتهای این ویژه‌برنامه از اعضا پذیرایی به‌عمل‌آمده و به‌رسم یادبود کاردستی آدم‌برفی «چیله بایرامی» به اعضای کانون اهدا شد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

قصه‌گویی اعضای نوجوان در جشن یلدای مرکز رضی

ویژه‌برنامه «دنه دنه گولمی» باهدف آشنایی اعضا با آداب‌ورسوم شب چله با حضور اعضای فعال در کانون رضی برگزار شد.

در این برنامه ابتدا مربی مرکز به معرفی شب یلدا و آیین‌های این مناسبت پرداخته و دو نفر از اعضای نوجوان مرکز داستان‌های شیرین به زبان ترکی و فارسی را برای حاضران قصه‌گویی کردند.

خاطره گویی والدین از سنت‌ها و آداب‌ورسوم منطقه، اجرای شعرخوانی، گرفتن فال حافظ و برگزاری مسابقه چیستان و پانتومیم توسط اعضا، تهیه کاردستی هندوانه از دیگر برنامه‌های اجراشده در این ویژه‌برنامه بود.

گفتنی است، در پایان اعضا و والدین با میوه‌ها و خوراکی‌های نمادین این شب پذیرایی شدند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

شاهنامه‌خوانی اعضای مرکز شماره‌ی  یک کانون اردبیل در جشن یلدا

مراسم گرامی داشت شب یلدا با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضا و جمعی از اولیا، روز پنجشنبه سی‌ام آذرماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

در ابتدای برنامه که با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط آرشام کمالی عضو کودک فعال مرکز آغاز شد، مربی فرهنگی مرکز با اشاره آداب‌ورسوم شب یلدا از خانواده‌ها خواست به دیدار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رفته و با نشستن ای صحبت‌ها و قصه‌های آن‌ها، شب خاطره‌انگیزی را برای خود فرزندانشان رقم بزنند

دکلمه خوانی الینا جاهد عضو کودک فعال مرکز، قصه‌گویی استاد احمد پروستان بازیگر و قصه گوی نامی استان، شعرخوانی، اجرای مسابقه نقاشی با چشم‌بسته. پخش پویانمایی، اجرای تاپ تاپماجا از برنامه‌های اجراشده در این جشن به‌یادماندنی بود.

گفتنی است به‌منظور آشنایی بیشتر اعضا بافرهنگ ملی و پاسداشت آداب‌ورسوم و سنت‌های ایرانی، مربی مسئول مرکز به دیوان حافظ تفألی زده و ضمن خوانش غزلی از حافظ شیرازی، اعضای کارگاه شاهنامه‌خوانی نیز به اجرای برنامه خود پرداختند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

ویژه‌برنامه یلدا در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ پارس‌آباد

به مناسبت فرارسیدن آخرین روز از فصل پاییز و به‌منظور آشنایی کودکان با سنت‌های یلدایی، مراسم دورهمی شب یلدا روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این مراسم که بیش از ۸۰ کودک حضور داشتند، برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی، شعرخوانی و حافظ خوانی برای حاضران اجرا شد.

گفتنی است، معرفی ایام و وقایع، معرفی آداب‌ورسوم یلدا و اجرای بازی‌های بومی محلی از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این مناسبت بود و در پایان برنامه از اعضا نیز پذیرایی به عمل آمد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر و برگزاری جشن «یلدا، شبی به بلندای مهر»

به مناسبت شب یلدا، بلندترین شب سال، جشنی در راستای معرفی آیین و فرهنگ کهن ایران‌زمین با عنوان «یلدا شبی به بلندای مهر» با حضور ۲۵ نفر از دانش آموزان طرح کانون از دبستان دخترانه نهضت در مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جشن در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه اجرا شد، ابتدا مربی فرهنگی مرکز، در خصوص علت نام‌گذاری و آداب‌ورسوم مربوط به این شب برای دانش آموزان صحبت کرده و سپس شعر «شبی به نام یلدا» را با همخوانی حاضران شعرخوانی کرد.

برپایی کارگاه ساخت کاردستی هندوانه به مناسبت فرارسیدن شب چله از دیگر بخش‌های این جشن بود.

در پایان، پذیرایی از اعضا با خوراکی‌های مختص شب یلدا به‌صورت بسته‌های هدیه یلدایی انجام‌گرفته و حاضران با خاطره‌ای شیرین، مرکز را ترک کردند.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

پیوند با خویشان/ ویژه‌برنامه شب یلدا در کانون دولت‌آباد

مرکز فرهنگی، هنری کانون دولت‌آباد در آستانه شب یلدا، شب ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان ویژه‌برنامه «پیوند با خویشان» را با حضور بیش از ۳۰ عضو فعال و اعضای شورایار کانون مدرسه برگزار کرد.

در این جشن که باهدف تحکیم خانواده، پیوند با خویشان و آشنایی با آداب‌ورسوم و آیین‌های ملی و منطقه‌ای برگزار شد، فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع، قصه‌گویی، اجرای نمایش ننه سرما، خوانش دل نوشته یلدایی، شاهنامه‌خوانی، گرفتن فال حافظ، اجرای مسابقه شاد، تاپماجالار (چیستان) اجرا شد.

گفتنی است در انتهای برنامه ضمن پذیرایی از حاضران، هدیه‌ای را به‌رسم یادبود تقدیم اعضا شد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز شماره ۳ کانون اردبیل و جشنی به‌وقت مهر و روشنی

در آخرین روز از پاییز سال ۱۴۰۲ و مصادف با شب یلدا، «جشن به‌وقت مهر و روشنی» با حضور داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، اعضای فعال، مادران در مرکز شماره ۳ کانون اردبیل به اجرا درآمد.

بر اساس گزارش مربی مسئول مرکز، در شروع جشن حاضران پای صحبت‌های صمیمی معاون فرهنگی کانون استان نشستند و ایشان ضمن اشاره به تاریخچه شب یلدا بابیان آداب‌ورسوم پیشینیان در بلندترین شب سال، شب‌نشینی اقوام، دوستان و اعضای خانواده در کنار هم را نشانه همدلی، برکت سفره و امید عنوان کرد.

علومی تصریح کرد: قصه‌گویی بزرگ‌ترها در دورهمی‌های یلدا از دیرباز در بین ایرانیان رواج داشته و این هنر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

در این برنامه فعالیت‌های متنوع و مفرح فرهنگی، ادبی و هنری نیز برای حاضران اجراشده مربیان مرکز با اجرای مسابقات حضوری لحظات شادی را برای اعضا رقم زدند.

 همچنین یکی از مادربزرگ‌ها درباره رسوم منطق و نحوه آماده‌سازی خوراکی‌های شب یلدا توضیحاتی را ارائه کرده و در ادامه قصه‌های «آلین تری» و «آلما» توسط یکی از مادران قصه‌گو و همچنین عضو نوجوان مرکز قصه‌گویی شد.

لازم به ذکر است مربی آفرینش‌های ادبی نیز در فواصل اجرای برنامه برای آشنایی بیشتر اعضا به بیان سنت‌ها و رسوم ایرانیان در شب یلدا پرداخته و با تفأل به دیوان حافظ و حافظ خوانی این رسم دیرینه را برای حاضران اجرا کرد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

برپایی جشن یلدای قصه‌ها در کانون گرمی

مربیان کانون مرکز گرمی در آخرین روز از فصل پاییز سال ۱۴۰۲، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «یلدای قصه‌ها» را با همکاری نهاد کتابخانه عمومی این شهرستان اجرا کردند.

در این برنامه پروین قلی‌زاده سرپرست مرکز گرمی ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک فرارسیدن شب یلدا به اعضا و والدینشان، در مورد فلسفه برپایی آیین‌های شب یلدا مطالبی ارائه کرده و با اشاره به مناسبت جدید تقویم به نام «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» از حاضران خواست با دیدار با بزرگ‌ترهای فامیل، گرمابخش محافل خانوادگی باشند.

اجرای سرود، شعرخوانی، قصه‌گویی توسط اعضای نوجوان، معرفی کتاب‌های جدید کانون و تشویق و ترغیب اعضا به امانت و مطالعه کتاب از فعالیت‌های اجراشده در این مراسم بود.

مربی مسئول مرکز خاطرنشان کرد در پایان برنامه ضمن پذیرایی از حاضران، با اهدای لوح سپاس از اعضای فعال ادبی مرکز نیز تقدیر به عمل آمد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

برپایی سفره یلدایی در کانون شهرستان نیر

مریم شکیبایی، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر در گزارش خود با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه گرامیداشت شب چله در این مرکز، گفت: باهدف گرامیداشت آئین سنتی شب یلدا، ویژه‌برنامه‌ای با حضور بیش از ۵۰ عضو کودک و نوجوان مرکز در روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم برنامه‌های مختلفی همچون شعرخوانی، حافظ خوانی، آموزش کاردستی انار با نمد، خاطره گویی توسط اعضا، معرفی و روخوانی کتاب، برگزاری مسابقه و بیان آیین‌های سنتی این شب با برپایی سفره یلدایی اجرا شد.

شکیبایی در راستای توجه بیش‌ازپیش به سنت‌های این مناسبت بر دیدوبازدید از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تأکید کرده و از اجرای فعالیت قصه‌گویی توسط اعضا و مربیان خبر داد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

آیین گرامی داشت طولانی‌ترین شب سال در کانون بیله سوار

آیین نکوداشت طولانی‌ترین شب سال با برپایی جشن سرخ انار در مرکز کانون بیله سوار برگزار شد.

در این آیین که با شرکت جمعی از اولیا و اعضا در روز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، مربی ادبی مرکز با معرفی مناسبت شب یلدا و رسوم آن، قصه افسانه روباه حیله‌گر را به زبان ترکی اجرا کرد.

 اجرای فعالیت شعرخوانی، اجرای نمایش خلاق توسط اعضا، اجرای مسابقه چیستان (تاپماجالار) توسط اولیا و اعضا و معرفی بازی‌های بومی منطقه مغان و ضرب‌المثل‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه شادبود.

گفتنی است، در پایان از اعضا و مهمانان شرکت‌کننده در برنامه پذیرایی شده و کاردستی انار که توسط مربی مرکز درست‌شده بود به‌عنوان هدیه به حاضران اهدا شد.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

جشن یلدا در کانون خلخال

با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان، جشن یلدا روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲، در کانون شهرستان خلخال برگزار شد.

در این برنامه که قبل از اجرای آن، فضاسازی و تدارکات لازم صورت گرفته بود، ضمن معرفی آئین و رسوم شب یلدا (بویوک چیله، کیچیک چیله، بایرام آیی)، فعالیت‌های جذاب و مفرحی نیز اجرا شد.

قصه‌گویی از داستان‌های فولکورآذربایجان، حافظ خوانی توسط اعضای نوجوان و مربی ادبی مرکز و تفأل به دیوان حافظ از برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

گفتنی است در ادامه این مراسم که با پذیرایی همراه شد؛ خاطره گویی، دکلمه خوانی و اجرای مسابقه‌ی پرتاب حلقه، شورونشاط دیگری به بچه‌ها بخشید.

آیین‌ شب چله در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

دورهمی اعضای مرکز ۴ کانون اردبیل در ویژه‌برنامه‌ی «چیله گئجسی»

روز پنج‌شنبه سی‌ام آذرماه ۱۴۰۲ به مناسبت فرارسیدن شب یلدا تعداد ۷۰ نفر از اعضای مرکز ۴ اردبیل و اولیای آن‌ها در جشن «چیله گئجسی» شرکت نمودند.

در ابتدای این جشن که در سالن مطالعه‌ی کانون مرکز ۴ اردبیل و باهدف آشنایی اعضا با آداب‌ورسوم آیینی سنتی برگزارشده بود، آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط ۲ عضو کودک پسر قرائت شد و در ادامه سرود ملی کشور پخش شد.

مربی مسئول مرکز ضمن خوشامدگویی و عرض تبریک، درباره‌ی فلسفه‌ی شب یلدا و همچنین آداب‌ورسوم مردم شهرهای مختلف در این شب برای اعضا سخن گفت.

قصه‌گویی، اجرای نمایش خلاق، همخوانی شعر آذری با مضمون شب یلدا، پخش آهنگ‌های شاد، حافظ خوانی، اجرای مسابقه و پذیرایی از دیگر بخش‌های اجراشده در این جشن بود که توسط مربیان فرهنگی و هنری مرکز انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =