معرفی برگزیدگان بخش‌های قصه‌گویی و ویدئو پادکست سوگواره بچه‌های اربعین

برگزیدگان بخش‌های «قصه‌گویی» و «ویدئو پادکست» سوگواره ملی بچه‌های اربعین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی سوگواره ملی بچه‌های اربعین با اعلام برگزیدگان در دو بخش‌ قصه‌گویی و ویدئو پادکست پایان یافت.

در این مراسم از میان ۲۰۶ اثر رسیده به دبیرخانه سوگواره ملی بچه‌های اربعین، از ۹ نوجوان برگزیده در بخش قصه‌گویی و هشت نوجوان برگزیده در بخش ویدئو پادکست از استان‌های البرز، تهران، گیلان، اردبیل، کرمان، گلستان، قزوین و کرمانشاه قدردانی شد.

در این مراسم اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری استان کرمان سوگواره اربعین را روایت زیبایی‌های متعالی دانست و بیان کرد: از منظر اندیشه شیعی روایت اربعین روایت زیبایی‌هاست. چون قیام اربعین قصه زیبایی‌هاست و در آن شکستی وجود ندارد. هر چه هست عشق به خداوند است که باید مرد میدان بود و زیر شمشیر غمش رقص کنان رفت.

معرفی برگزیدگان بخش‌های قصه‌گویی و ویدئو پادکست سوگواره بچه‌های اربعین

خدادادی افزود: میراث فرهنگی غنی که از مکتب عاشورا به ما رسیده است می‌تواند باعث بالندگی بشود و کشور ما را در مقابل دشمنان مصون بدارد.

وی در این زمینه به الگوهایی چون سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید از معرفتی که از مکتب امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) به دست آورد توانست جهان را تحت تاثیر قرار بدهد و در مسیر درست بودن کودکان و نوجوانان ما را به مقامات عرفانی بالا برساند.

اسامی برگزیدگان سوگواره ملی بچه‌های اربعین

الهام دارابی، زهرا استاد نارویی و طیبه اعتمادی هیات داوران بخش قصه‌گویی اولین سوگواره ملی بچه‌های اربعین، آیناز فتحی از اردبیل، امیرعلی عطاالهی از تهران، هستی مددی از کرمان، ساجده تیموری از گلستان و نوشین نیک‌راه، طناز رئوفی‌نژاد، فائزه جعفری، مهدی مافی و نازنین‌زهرا محمدرحیمی از قزوین را برگزیده اعلام کردند.

معرفی برگزیدگان بخش‌های قصه‌گویی و ویدئو پادکست سوگواره بچه‌های اربعین

همچنین، ستایش حسین‌زاده، طنین رحیمی، هستی مومن‌زاده از البرز، مریم صفایی از قزوین، محدثه زارع از گیلان و آرتین صابری، حنانه بهرامی، مهدیه امجدیان از کرمانشاه با نظر علیرضا آقایی، امین شجاعی و فائزه خسروی هیات داوران بخش ویدئوپادکست برگزیده شناخته شدند.

علاوه براین از دنیا یارمحمدی مربی کانون البرز و آزاده آقامیربها و زهرا یکه‌فلاح از کانون قزوین که بیشترین آثار ارسالی به سوگواره را داشتند قدردانی شد.

مراسم سوگواره ملی بچه‌های اربعین با قصه‌گویی هستی مددی دنبال شد و با اجرای سرودهایی با موضوع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و کربلا از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرچشمه ادامه یافت و حاضران تعزیه «علی بن حر» را با اجرای گروه تعزیه «حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار» مشاهده کردند.

داستان‌خوانی یسنا رجبی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پاریز بر روی تصاویر نقاشی‌های برگزیده بیست‌ویکمین همایش آفرینش‌های عاشورایی و بخش ویژه حضور متبرک یک شهید گمنام از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یادآوری می‌شود فراخوان مهرواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی بچه‌های اربعین اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ و همزمان با اربعین حسینی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور در بخش‌های نقاشی، عکاسی، قصه‌گویی، ویدئوپادکست، شعر، داستان کوتاه و سفرنامه‌نویسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

مراسم پایانی بخش هنری این مهرواره در بخش‌های نقاشی و عکاسی را کانون پرورش فکری استان آذربایجان شرقی برعهده داشت و ۲۰ آذر با اعلام برگزیدگان پایان یافت.

همچنین داوری آثار شعر، داستان کوتاه و سفرنامه‌نویسی با کانون استان ایلام است که با برگزاری مراسم پایانی، برگزیدگان این بخش معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =