کد خبر: 335105
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
برگزیدگان سوگواره بچه‌های اربعین در بخش ادبی معرفی شدند

برگزیدگان سوگواره بچه‌های اربعین در بخش ادبی شامل شعر، داستان کوتاه و سفرنامه‌نویسی در استان ایلام معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش داستان کوتاه  هیات داوران متشکل از: بهناز ضرابی‌زاده، فرزانه رحمانی و مرتضی حاتمی به ترتیب مقام اول تا سوم  پریا امیدی از همدان، یاسین علی‌بیگی از چهارمحال و بختیاری و رستا جبرائیلی از زنجان برگزیدگان نونهال (۹ تا ۱۱ سال)، سپیده بحرودی از تهران، ریحانه امیدی از همدان و سنا خدایی از خراسان جنوبی برگزیدگان نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال) و طیبه قربانی از چهارمحال و بختیاری، یاسمین‌زهرا شکل‌آبادی از همدان و محمدحسام صادقی از مرکزی برگزیدگان نوجوان (۱۵ تا ۱۷سال) معرفی شدند.

همچنین در  داوران بخش سفرنامه‌نویسی متشکل از مریم کوچکی و فرحناز چولکی به ترتیب آیلین کاکی از ایلام، فاطمه مسلمی‌عقیلی از گلستان و آیناز باقریان از یزد برگزیدگان نونهال (۹ تا ۱۱ سال)، فاطمه عبدالعلی‌زاده از آذربایجان‌غربی، اسرا عزیزی از آذربایجان‌غربی و فاطمه دهقانی از بوشهر برگزیدگان نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال) معرفی شدند. در مقام اول بخش نوجوان (۱۵ تا ۱۷سال) نیز کسی حائز رتبه نشد و میترا صیدزاده و محمدحسین زینی وند از ایلام در مقام‌های بعدی قرار گرفتند.

در بخش شعر نیز محمدعلی قاسمی، محمدرضا رستم‌پور و مریم اسلامی به عنوان داور این بخش از میان نونهالان (۹ تا ۱۱ سال)، مبین شاملو از قزوین، الینا شهابی‌تبار از کردستان و یاسین علی‌بیگی از چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.

مهتاب آذری از چهارمحال و بختیاری، فاطمه محمدنژاد و محمدمبین شهبازی از ایلام به ترتیب برگزیده گروه سنی نونگاه (۱۵ تا ۱۷سال) شدند.

همچنین در بخش نوجوان (۱۵ تا ۱۷سال) مریم احمدی از زنجان، اسما حسینی‌زاده از اردبیل و هانیه‌سادات مرتضوی از گلستان برگزیده شدند.

برگزیدگان سوگواره بچه‌های اربعین در بخش ادبی معرفی شدند

تلاش کردیم یک جریان فرهنگی برای کودکان و نوجوانان آغاز کنیم

در آیین پایانی بخش ادبی مهرواره ملی بچه‌های اربعین فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رئیس ستاد اربعین کانون به صورت مجازی حضور داشت.

معدنی برگزاری مهرواره ملی بچه‌های اربعین در سراسر کشور را فرصت مناسبی دانست که کودکان و نوجوانان با سیره و شیوه زندگی امام حسین(ع) آشنا می‌شوند و رقابت خوبی بین کودکان و نوجوانان شکل بگیرد.

رئیس ستاد اربعین کانون ادامه داد: با برگزاری این فراخوان تلاش کردیم یک جریان فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان آغاز کنیم و سیره زندگی اهل بیت(ع) را به آنها نشان بدهیم که بتوانند روحیه کنش‌گری را در کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده در مسیر پیاده روی اربعین گام برمی‌دارند تقویت کنیم تا با خلق اثر، ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان بدهند زیرا صحنه کربلا و اربعین، صحنه انتخاب‌هاست.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که با این حماسه آشنا شده باشند با واقعه کربلا و کودکان و نوجوانان کربلا آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که در زندگی به انتخاب برسند.

معدنی افزود: اتفاق‌هایی که این روزها از کودکان و نوجوانان غزه شاهد بودیم یکی از مصادیقی است که در زندگی به بچه‌هایی که واقعه عاشورا را فراگرفتند درس‌هایی یاد می‌دهد که مظلومیت کودکان غزه را فریاد بزنند و انزجارخودشان را نشان دهند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: امیدواریم که عزیزان ما با درس‌هایی که از زندگی امام حسین(ع) و فرزندانشان فرامی‌گیرند همواره در مسیر زندگی خودشان برپایه عدل و عدالت گام بردارند و ندای مظلوم را فریاد کنند وآرزو می‌کنیم که هیچ جا جنگ نباشد و همه کودکان در صلح و آرامش باشند.

برگزیدگان سوگواره بچه‌های اربعین در بخش ادبی معرفی شدند

دستگاه‌های فرهنگی وظیفه آشنا کردن کودکان با مکتب عاشورا را دارند

همچنین محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در آیین پایانی این سوگواره، گفت: با همت مدیریت کانون پرورش فکری و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان، زندگی کودکان و نوجوانان این استان در اربعین با نهضت امام حسین(ع) عجین شده بود.

وی مکتب عاشورا را یک مکتب انسان‌ساز ذکر کرد و افزود: مهرواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شده است.

حسنی بیان داشت: خدا را شاکریم که استان ایلام در مسیر تردد زائران عتبات عالیات است و هر ساله مردم این استان افتخار خادمی زوار عتبات عالیات را دارند که ضمن برگزاری این کنگره بزرگ به نحو باشکوه، باید به ابعاد معنوی و فرهنگی آن پرداخته شود و دستگاه‌های فرهنگی در این راستا مسئولیت خطیری برعهده دارند.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر کارهای فرهنگی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه آشنا کردن این قشر با مکتب انسان‌ساز عاشورا را دارند.

وی هدف قیام امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و ستم و فساد و حمایت از مظلومان و ندای حق‌گویان ذکر کرد و گفت: مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی برگرفته از مکتب عاشوراست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به کشتار بی‌رحمانه خردسالان، کودکان و نوجوانان غزه‌ ازسوی رژیم جعلی اسرائیل و هراس صهیونیست‌ها از اخلاص و ایمان این کودکان، یادآورشد: براساس پیش‌بینی صهیونیست‌ها، خردسالان، کودکان و نوجوانان غزه که اندیشه و تفکر آنان برگرفته از آیات قرآن کریم، نهضت عاشورا و اندیشه امام حسین(ع) ‌ است در آینده در مقابل آنان قاطعانه ایستادگی می‌کنند که به همین دلیل به کشتار بی‌رحمانه این کودکان دست‌ می‌زنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، در بخش ادبی سوگواره بچه‌های اربعین و در قالب‌های سفرنامه‌نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان کشوری بود.

یادآوری می‌شود فراخوان مهرواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی بچه‌های اربعین اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ و همزمان با اربعین حسینی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور در بخش‌های نقاشی، عکاسی، قصه‌گویی، ویدئوپادکست، شعر، داستان کوتاه و سفرنامه‌نویسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

برگزیدگان سوگواره بچه‌های اربعین در بخش ادبی معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =