کد خبر: 335287
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
بازدید 88
پیمان نوجوانان با آرمان های امام و انقلاب در شیراز

همزمان با مراسم بزرگداشت ۹ دی و روز بصیرت، پیمان نامه بصیرت نوجوان همراه با ویژه برنامه های هنری و فرهنگی در شیراز امضا شد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و به نقل از مجید خطبایی معاون فرهنگی این اداره کل، همزمان با روز بصیرت، پیمان نامه بصیرت نوجوان همزمان با نماز باشکوه جمعه و راهپیمایی مردم در این روز، توسط نوجوانان شیرازی امضا شد.

خطبایی سرپرست معاونت فرهنگی کانون فارس در این زمینه گفت: هویت بخشی به نوجوانان و آگاهی رسانی به آنها از جمله مهمترین اهدافی است که در برنامه های نوجوان محور کانون مورد توجه قرار می‌گیرد. وی با اشاره به مفاد این پیمان نامه افزود: ایجاد زمینه ای برای فعالیت اجتماعی، فرصت آفرینی برای کشف و جهت دهی به استعدادهای نوجوان و بستر سازی برای حضور نوجوانان در صحنه های حساس، از مهم‌ترین مواردی است که در این پیمان نامه به آن اشاره شده است.در این برنامه که با مشارکت مرییان کانون، مرکز سیار شیراز و حضور پرشور نوجوانان علاقمند به آرمان‌های امام و رهبری همراه بود نوجوانان ضمن آشنایی با اهمیت روز بصیرت، در ایستگاه کتابخوانی با کتاب‌هایی با این مضمون آشنا شدند و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز به کسب تجربه پرداختند.مفاد پیمان نامه بصیرت نوجوان به این شرح است:

به نام خدا
پیمان نامه بصیرت نوجوان :
من یک نوجوان ایرانی ام خوب می دانم که  بصیرت یعنی: آگاهی ، دانایی و هوشیاری و نگاه عمیق به صحنه، برای تشخیص حق
می دانم که آینده ی کشورم به دست من رقم خواهد خورد.
می دانم که کشورم مورد هجوم بدخواهان است. تهاجمی فرهنگی، آرام و خزنده.
بر این اساس، وظیفه ی خود می دانم که با تمام وجود از هویت دینی و ملی خود و هم سالانم در برابر فشار های بیگانگان مراقبت کنم. بنابراین:
 من متعهد می شوم که با افزایش آگاهی و مسئولیت پذیری و توجه به سخنان رهبر حکیم انقلاب، در بزنگاه های حساس فرهنگی اجتماعی و سیاسی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنم .
من متعهد می شوم که در روزهای سرنوشت سازی مثل نه دی که در فضای غبارآلود جامعه تشخیص حق از ناحق دشوار می شود، با روشنگری، دوستانم را به سمت  ارزش های برآمده از فرهنگ دینی وملی هدایت کنم.
من متعهد می شوم که دانش و تجربیاتی که با مطالعه، شرکت در دوره های آموزشی و فعالیت در گروه های فرهنگی به دست آورده ام را جهت افزایش بصیرت جامعه با دیگران به اشتراک بگذارم.
من متعهد می شوم که با تحصیل و تهذیب و ورزش به عنوان یک نوجوان ایرانی، بر دامنه اطلاعات و آگاهی و آمادگی هایم افزوده و سفیر بصیرت نوجوان باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =