کد خبر: 335670
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
بازدید 168
طرح خادمیاری در کانون استان فارس اجرا می شود

طرح خادمیاری با همکاری آستان قدس رضوی، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس جلسه خادمیاری و هم اندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با آستان قدس رضوی در حرم شاه چراغ برگزار شد.

علی خواجه نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، با تاکید بر عرصه تعلیم و تربیت گفت: ظرفیت کانون استان با عشق و علاقه در خدمت آستان قدس رضوی است. هم اکنون درکانون استان فارس ما ۴۲مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار و ۳ مرکز پستی با ۱۲۰پرسنل و در کانون زبان ایران نیز با ۴۷۰۰۰ زبان آموز و ۱۲۰ پرسنل اداری و بیش از ۴۰۰ مدرس، بیشترین زبان آموز را بعد از استان تهران، در سطح کشور داریم.
وی افزود : فضای کانون کتابخوانی محور است و فعالیت های هنری و ادبی، همه در حاشیه موضوع کتاب خوانی قرار می گیرند. در شش ماه گذشته کانون در جشنواره های مختلف ازجمله: مسابقات بین المللی نقاشی بلغارستان و فرانسه مقام های برتر و برگزیده را کسب کرده است. در حال حاضر توسعه سیار ها دغدغه اصلی ماست؛ که با استفاده از وجود خیرین و آستان مقدس رضوی می توانیم این ظرفیت را بیشتر کنیم.
خواجه نژادیان افزود: با برنامه ریزی در بخش تولیداتی مانند : سرود، نمایش و نماهنگ و...، و همچنین با برگزاری رویداد های هنری می توانیم، تولیدات حرفه ای را در این زمینه داشته باشیم.
مجید خطبایی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز با تاکید بر دو گام ثبت همکاران و خادم یاران مدرسه، در سیستم خادم یاری آستان قدس رضوی گفت: ما می توانیم دوره توانمد سازی دانش آموزان را در این طرح رقم بزنیم؛ و جهت تشویق آن ها با طرح نشان، در قالب کارت یا پیکسل به آن ها هویت بخشیم.
خطبایی افزود :ما می توانیم با استفاده از ظرفیت فیزیکی به جذب خادمیار در شهرستان های مخلتلف بپردازیم. و با اجرای جشنواره قصه گویی رضوی و راه اندازی تماشاخانه سیار در پیش بردن هر چه بهتر این طرح کمک کنیم.
جابر مهدیار مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس نیز در این نشست گفت : با ایجاد زمینه های همکاری بین دو دستگاه سبک زندگی رضوی در ذهن بچه ها نهادینه می شود؛ باید فعالیت های فرهنگی دینی باید در کانون فارس تقویت و برجسته تر شود. وی افزود: خدمت آستان قدس رضوی، در استان فارس به دو دسته تقسیم می شود : خدمت از راه دور و خدمت از راه نزدیک؛ ما در سطح استان دوازده هزار و پانصد خادم یار داریم. و از نظر نوع کار یازده عرصه فعالیت برای آن ها وجود دارد، که یکی از آن ها تعلیم و تربیت است. کسانی که خادم یار می شوند بعد از انتخاب عرصه فعالیت خود، فعالیت ها را در سیستم ثبت، و بعد از یکسال با توجه به نوع فعالیت ها به مرتبه خادمی می رسند. و در طول سال با هماهنگی آستان قدس رضوی زمینه حضور دوازده روزه آن ها برای خادمی در بخش های مختلف، در حرم امام رضا (ع)، فراهم می شود.
مهدیار افزود: ما باید طی تفاهم نامه ای، زمینه شکل گیری یاوران رضوی را ایجاد کنیم تا افراد منتخب عرصه فعالیت خود را انتخاب و بر اساس آن فعایت خود را در سامانه ثبت کنند؛ طرح آیین نامه اجرایی را بومی سازی و موضوعات را تخصصی و کاربردی کنیم؛ تریلی سیار کانون را برای ایجاد همکاری بیشتر و کاهش آسیب های اجتماعی درخواست دهیم.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در پایان افزود: ما باید طرح نشان را برگرفته از آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری برای ایجاد هویت نوجوانان و جوانان آماده سازی کنیم؛ و واحد سیار را با ۲۵۰ پیش دبستانی آستان قدس رضوی مرتبط و چگونگی برگزاری کلاس های مهد الرضا در مراکز کانون را برسی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =