اعضای مراکز کانون کردستان در نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون درخشیدند

دو نفر از اعضا مراکز کانون استان کردستان در نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشته نقاشی و عکاسی برگزیده شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در بخش نقاشی ماهان عثمانی9 ساله از سنندج به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و سولین خالدیان 9 از سنندج در بخش عکاسی عکاسی  برگزیده کشوری شدند.

در مجموع ۳ هزار و ۴۶۳ اثر در رشته‌های نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری و عکاسی به دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید.

در رشته «نقاشی»، تعداد ۱ هزار و ۷۲۸ اثر در پنج گروه سنی ۴ تا ۱۷ سال به دبیرخانه این دوسالانه رسید. داوری بخش نقاشی را نادر موسوی‌فاطمی، سمیرا صحرانورد و فیروزه ولدآبادی بر عهده داشتند. هیأت داوران از میان آثار، ۲۸ اثر را برگزیده و ۴۰ اثر را شایسته قدردانی اعلام کردند.

در بخش «خوش‌نویسی» نیز هیأت داوران شامل جواد مؤمنی، ربابه حسین‌پور و محمدحسام آذربایجانی، ۴۵۵ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال را داوری کردند و ۲۶ اثر را برگزیده و ۱۵ اثر را شایسته قدردانی اعلام کردند.

عباس مجیدی، عبدالعظیم آذرخیل و هدی محسنی، ۳۹۴ اثر را در رشته «سفال‌گری» در پنج گروه سنی ۷ تا ۲۲ سال داوری کردند. انتخاب داوران ۲۱ اثر برگزیده و ۲۵ اثر شایسته قدردانی بود.

در رشته «عکاسی» نیز ۸۳۴ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال به دبیرخانه ارسال شد که از سوی علیرضا کریمی‌صارمی، امیرمهدی نجفلو و مامک یحیی‌پور داوری شد. در این بخش، ۲۰ اثر عکاسی برگزیده و ۱۲ اثر شایسته قدردانی اعلام شد.

همچنین ۵۲ اثر از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، در بخش‌های نقاشی، سفال‌گری و عکاسی به دبیرخانه رسیده که ازآن میان، حدود ۲۲ اثر در بخش نقاشی و ۲ اثر در بخش سفال‌گری شایسته قدردانی اعلام شد.

نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «خانواده من، اقلیم من» و با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =