یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در راستای اجرای طرح سپاس و تجلیل از خانواده معظم شهدا، از همسر و فرزندان سردار فاتح نُبل‌والزهرا، شهید محمدعلی حق بین تجلیل‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، «سپاس» طرحی است که با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار شهادت در جامعه، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و در تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، اجرامی‌شود.

همراه‌سازی مربیان و  نسل کودک و نوجوان در اجرای این حرکت فرهنگ‌ساز و قدردانی از تلاش‌های ارزش‌مند یادگاران صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی و خانواده‌های معظم این بزرگواران، از دیگر اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رود.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

طی اجرای این طرح  ارزشی و فرهنگی که به‌مناسبت‌های مختلف و درحرکتی فرآیندمحور در مرکز استان و شهرستان‌ها صورت‌می‌گیرد، تکیه بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و گنجاندن فعالیت‌های با محور نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت موردتاکیدقراردارد.

شهدا اسطوره‌اند

برهمین اساس و در میسر تحقق این اهدف عالیه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان طی سفر یک روزه به شهرستان لنگرود، دیدار یادگاران سردار شهید، محمدعلی حق‌بین را در دستورکار قرارداد  و از ایثارگری و حمایت‌های خانواده گرانقدر سردار فاتح نُبل‌والزهرا قدردانی‌کرد.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

طی این مراسم که با همراهی معاون فرهنگی کانون گیلان، مربی‌مسئول، مربیان برگزیده و اعضای موفق مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود صورت‌گرفت، مدیرکل این نهاد فرهنگی در استان، از جایگاه والای شهیدان و خانواده معظم شهدا صحبت‌کرد و تجلیل از این بزرگواران را رسالت خواند.

سیدجلیل میرعظیمی  با بیان‌این‌که همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: لازم است ضمن گرامی‌داشت خانواده‌های معظم شهیدان، در پاس‌داشت میراث این بزرگواران ثابت‌قدم باشیم.

میرعظیمی در ادامه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان اسلام پرداخت و با خاطرنشان‌کردن امنیت ایران اسلامی‌گفت: رهاورد رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا، امنیت و آسایش و فراهم‌سازی زمینه‌های رشد و بالندگی برای فرزندان ایران اسلامی است.

او برهمین‌اساس نیز آشناسازی نسل کودک و نوجوان  با آرمان‌های بلند شهدا را رسالت فعالان فرهنگی عنوان‌کرد و اجرای طرح سپاس کانون را گامی درجهت معرفی اسطوره‌ها و  سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی اعلام‌کرد.

مدیر کل کانون استان گیلان تصریح‌کرد: شهدا اسطوره‌اند و از این رو معرفی اسطوره‌ها، فراهم‌سازی زمینه‌های نهادینه‌سازی ارزش‌ها و بسترسازی برای رویش‌های نظام‌اسلامی، در اولویت برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قراردارد.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس در همین‌حال، اشاره‌ای به جایگاه سردار شهید محمد علی حق‌بین در دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی در کسوت فرمانده محور مقاومت داشت و تلاش‌های این شهید والامقام و حمایت‌های خانواده والامقام فاتح نبل‌والزهرا را شایسته قدردانی خواند.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم طی این آیین، از نقش پاسداران مرزهای ایران اسلامی و مدافعان حرم صحبت‌کرد و به نقل خاطره‌هایی از این بزرگواران و روزهای غم‌بار شهادت آنان پرداخت.

سجادکوچک‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود از کار فرهنگی و مسئولیت‌های کانون در فرهنگ‌سازی و ایجاد مسیرهای هموار برای شکل‌گیری رخدادهای خوب برای آینده‌سازان ایران اسلامی صحبت‌کرد.

این مدافع حرم، نقش موثر شهید حق‌بین در صیانت از حرم معصومین و پاس‌داشت ارزش‌ها را خاطرنشان‌کرد و آشناسازی اعضای کانون و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت و آشناسازی کودکان را در اولویت دانست.

همسر گرانقدر شهید والامقام،  محمدعلی حق‌بین هم طی این آیین ضمن  قدردانی از حضور کانون‌ها، از دشواری‌ها و اهمیت کار فرهنگی صحبت‌کرد و حرکت‌های فرهنگ‌ساز را ارزش‌مند توصیف‌کرد.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

وی در ادامه، به دعوت  از مسئولان، مربیان و اعضای کانون برای بازدید از یادگاران سردار فاتح نبل‌والزهرا پرداخت و در ارتباط با  این گنجیه ارزش‌مند و تابلوی نقاشی، با موضوع و محوریت شهدا، تحت‌عنوان «حنابندان» صحبت‌کرد.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

پایان‌بخش این مراسم که روز چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۲ و در منزل شهید حق‌بین در شهرستان لنگرود صورت‌گرفت، اهدای لوح سپاس و تجلیل از خانواده معظم این شهید والامقام بود.

یادگاران والامقام  سردار فاتح نُبل‌والزهرا تجلیل‌شدند

گفتنی‌است، سردار محمدعلی حق‌بین، هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق به‌شمارمی‌رود. وی از رزمندگان هشت‌سال دفاع‌مقدس و از فرماندهان بنام گیلانی، فاتح شهرهای نبل و الزهرا در سوریه بود.

فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان،  مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه بخشی از عرصه‌های فعالیت این پاسدار اسلام و انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =