مردم با خریدن اسباب‌بازی‌های داخلی از این بخش حمایت کنند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از نمایشگاه و بازار فروش هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این بازدید گفت: به کسانی که در طراحی، تولید، توزیع و سرمایه‌گذاری اسباب‌بازی‌های ایرانی تلاش می‌کنند دستمریزاد عرض می‌کنم.

وی افزود: تا وقتی که این مجموعه را از نزدیک نبینید باورتان نمی‌شود این همه تنوع اسباب‌بازی، محصول کشور ایران باشد. چون سال‌ها از کشورهای دیگر اسباب‌بازی وارد ایران می‌شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تنوع محصولات هشتمین نمایشگاه اسباب‌بازی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نوع اسباب‌بازی در این نمایشگاه است که هم طراحی آن کاملا بومی است و هم با فرهنگ ایرانی هماهنگی دارد، علاوه براین سازندگان و تولیدکنندگان از قالب‌هایی که در داخل تولید می‌شود، استفاده می‌کنند. درواقع صفر تا ۱۰۰ این اسباب‌بازی‌ها تولید داخلی است.

مردم با خریدن اسباب‌بازی‌های داخلی از این بخش حمایت کنند

خسروپناه تصریح کرد: این تولیدکنندگان در جهاد تولید و خودکفایی شرکت و امر و توصیه رهبری را اطاعت کردند.

وی اظهار کرد: یکی از خلاءهای صنعت اسباب‌بازی و نوشت‌افزار کمبود نمادهاست. برای اینکه این موضوع جبران شود باید در کنار تولید و رشد صنعت اسباب‌بازی و نوشت‌افزار، پویانمایی هم رشد پیدا کند و مرتب نمادهای جدید شکل بگیرد. در ادامه هم این نمادها به جریان اسباب‌بازی و لوازم کودک مثل تخت خواب، کالسکه و... انتقال پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این صورت فرهنگ ایرانی از پویانمایی تا صنایع فرهنگی و صنایع خلاق استمرار پیدا می‌کند. در سیاست‌هایی که در حمایت و تسهیل‌گری از این صنعت مصوب‌ می‌شود باید این مسائل ذکر شود. صدا و سیما هم باید از این جریان حمایت کند و نمادها را در اختیار تولیدکنندگان اسباب‌بازی قرار دهد.

عبدالحسین خسروپناه در پایان گفت: از مردم عزیز درخواست می‌کنم به تماشای این نمایشگاه بیایند و با خریدن اسباب‌بازی‌های داخلی از این بخش حمایت کنند.

هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ایران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران تا ۷ بهمن ادامه دارد.

مردم با خریدن اسباب‌بازی‌های داخلی از این بخش حمایت کنند

مردم با خریدن اسباب‌بازی‌های داخلی از این بخش حمایت کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =