حجم بازار اسباب‌بازی ایرانی باید به ۸۰۰ میلیون دلار برسد

مدیرعامل کانون گفت: حجم بازار صنعت اسباب‌بازی در داخل ایران تا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که باید به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و بازار فروش هشتمین جشنواره اسباب‌بازی اظهار کرد: این جشنواره فرصتی بسیار خوب برای آشنایی مردم با اسباب‌بازی‌های تولید داخل است.

وی با اشاره به تنوع، کیفیت و قیمت مناسب اسباب‌بازی‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه عنوان کرد: تنوع اسباب‌بازی‌های ایرانی و در نظر گرفتن شرایط زیست‌بوم فرهنگی در تولید آن‌ها، جذابیت فراوانی به محصولات این حوزه بخشیده است.

علامتی این جشنواره را فرصتی بی‌نظیر برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان و تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان با بازار مصرف مناسب روبرو شوند، دلسرد نخواهند شد و با قدرت فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه خواهند داد و به بالا بردن کیفیت و تنوع محصولات اهتمام پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد: این جشنواره و نمایشگاه می‌تواند بخش مهمی از سبد فرهنگی خانواده‌ها را پر کند.

حجم بازار اسباب‌بازی ایرانی باید به ۸۰۰ میلیون دلار برسد

علامتی استفاده از شخصیت‌های ایرانی در تولید اسباب‌بازی‌ها را در گرو شکل‌گیری یک فرایند زنجیره‌ای دانست و خاطرنشان کرد: برای آن‌که محصولات فرهنگی با استفاده از شخصیت‌های ایرانی تولید شود، باید در مراحل قبل‌تر فیلم، کتاب و امثال آن تولید شده باشد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر کتاب‌ها و پویانمایی‌هایی تولید شده که هر کدام، حاوی شخصیت‌هایی بود که می‌توان آن‌ها را در تولید محصولات فرهنگی به کار گرفت.

علامتی با بیان این‌که حجم صنعت اسباب‌بازی در داخل ایران تا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است گفت: باید حجم این بازار به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برسد و کیفیت محصولات به حدی ارتقا یابد که با شناخت بازارهای خارجی، به صادرات دست یابیم.

در هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، بیش از ۱۲۰ تولیدکننده صنعت اسباب‌بازی، بیش از ۱۶۰۰ کالای ایرانی را عرضه می‌کنند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران پذیرای مردم خواهد بود.

حجم بازار اسباب‌بازی ایرانی باید به ۸۰۰ میلیون دلار برسد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =