اولین جلسه "پارلمان کودک" شهر شهباز در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در "پارلمان کودک" با هدف بیان مسائل و مشکلات و نیازمندیهای کودکان و مطالبات آنان از مسئولین شهر شهباز با حمایت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر شهباز تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ اولین جلسه پارلمان کودک شهر شهباز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک با حضور اعضای پارلمان، منصوری مدیر کل کانون ،پورمحمدی کارشناس مسئول فرهنگی کانون ،محمدی مربی مسئول مرکز شهباز ،شهرعبدالهی شهردار ،اکبری  رئیس شورای اسلامی شهر اعضای شورای اسلامی شهر به همراه تعدادی از مسئولین و ۳۵کودک دختر و پسر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد .

اولین جلسه "پارلمان کودک" شهر شهباز در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین جلسه "پارلمان کودک" در شهر شهباز با محوریت بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان و پیرامون فرهنگ سازی شهر دوستدار کودک ،بعد از بررسی موضوعات مدیریت شهری در حوزه کودکان به عنوان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و رای گیری و تصویب آنها و ارجاع پیگیری ها در دستور کار قرار دادند .

اولین جلسه "پارلمان کودک" شهر شهباز در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی در خصوص برگزاری پارلمان کودک  گفت: باید صدای کودکان شنیده شود و در صورتی که نظرات کودکان قابلیت اجرایی شدن دارد، باید مد نظر قرار گیرد و تحقق این مهم تنها با این گونه نشست‌ها می‌تواند فراهم شود.

وی افزود: پارلمان  کودک فرصتی است جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس در کودکان.در پارلمان کودک ،اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین طلب می نمایند. با فنون گفتگو آشنا می گردد ،تقدم و تأخر در بیان را می آموزند و همچنین می آموزند که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد ،رای گیری نمود و صبور بود و همچنین دفاع هم کرد و کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را نیز تجربه می کنند.

اولین جلسه "پارلمان کودک" شهر شهباز در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد

در نهایت بچه ها بی تکلف با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی شهر شهباز صحبت کردند .از دغدغه هایشان گفتند و از آنها خواستند که برایشان فرصتهای خاص ایجاد نمایند.
مسئولین شهر شهباز نیز با صبوری و مهربانی به حرفهای بچه ها گوش کردند. گاهی اوقات هم کلام کودکان به قدری بی ریا و دلنشین بود که لبخند بر لبان حضار نقش می بست.شورای اسلامی شهرشهباز روز زیبایی را با حضور کودکان ‌و اعضای پارلمان کودک در دفتر کاری خود ثبت کردند و حال و هوای شورای شهر  با دنیای پاک و پر از شور و شوق کودکان هم سو شده بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =