اسباب‌بازی ایرانی منتقل‌کننده فرهنگ این مرز و بوم است

مدیرعامل کانون پرورش فکری از استقبال کم‌نظیر مردم و اهالی صنعت اسباب‌بازی از هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی خبر داد و گفت: اسباب‌بازی ایرانی منتقل‌کننده فرهنگ این مرز و بوم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ مراسم پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، سیدمحمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری علوم شناختی و گروهی از فعالان صنعت اسباب‌بازی برگزار شد.

حامد علامتی ضمن بیان خیرمقدم گفت: بسیار خرسندم گردهم آمده‌ایم تا منتخبان هشتمین جشنواره اسباب‌بازی را انتخاب کنیم.

وی افزود: چند روزی است صدای خنده و شور و نشاط کودکان از سالن‌های نمایشگاه به گوش می‌رسد و خوشحالم ما فعالان حوزه کودک و نوجوان توانستیم فضایی را ایجاد کنیم تا آینده‌سازان سرزمین‌مان فضای فرح‌بخشی را تجربه و مهارت‌های زندگی را با دست‌های کوچکشان تمرین کنند.

اسباب‌بازی ایرانی منتقل‌کننده فرهنگ این مرز و بوم است

مدیرعامل کانون پرورش فکری از استقبال کم‌مانند از هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی خبر داد و بیان کرد: توسعه کمی و کیفی این جشنواره نسبت به دو دوره‌ی قبل با استقبال کم‌مانند فعالان و مخاطبان مواجه شد. جشنواره ملی اسباب‌بازی در مسیری قرار گرفته است که تمام فعالان این حوزه را با خود همراه کرده است و می‌رود تا افق بالندگی صنعت اسباب‌بازی را در کشور شاهد باشیم.

مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: این استقبال کم‌مانند از هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به ما نشان داد مسیر را درست رفته‌ایم.

وی ادامه داد: اسباب‌بازی تاثیر قابل توجهی در آموزش فعالیت‌ها به کودکان و نوجوانان دارد؛ برخی در بهبود خلاقیت و برخی در بهبود توانایی‌های جسمی نقش دارد اما آنچه مهم است این است که تمام اسباب‌بازی‌ها کودکان را برای پذیرش نقش‌های جدید در زندگی اجتماعی آینده آماده می‌کنند.

اسباب‌بازی ایرانی منتقل‌کننده فرهنگ این مرز و بوم است

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی اظهار کرد: اسباب‌بازی علاوه بر پر کردن زمان اوقات فراغت بر شخصیت افراد، حتی بزرگسالان هم تاثیر دارد؛ از این رو صنعت اسباب‌بازی از جنبه تصویب قوانین تسهیل‌گر، ایجاد زیرساخت‌های مالی مناسب و جذب سرمایه‌گذار می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: چشم‌انتظار ترسیم افق‌های روشن و تدوین سیاست‌های موثر از سوی سیاست‌گذاران این حوزه هستیم. در جریان باشید که ارائه و معرفی ۱۸۰۰ اسباب‌بازی ایرانی از سوی ۱۲۰ تولیدکننده، چهار نشست تخصصی با موضوع‌های مرتبط با اسباب‌بازی و یک نشست با محوریت بررسی لزوم طراحی و تولید اسباب‌بازی برای کودکان با نیازهای ویژه تنها بخشی از فعالیت‌های این دوره جشنواره بوده است.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =