آئین رونمایی از کتاب "دیدار در آلاداغ"

کتاب " دیدار در آلاداغ"به نویسندگی اعضای فعال و منتخب آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در بخش ادبی نیاز بود تا با برنامه ریزی  برای نوجوانان آثار آنان خلق و مکتوب شود .

آقا بیگی  ضمن تقدیر از زحمات رقیه هاشمی مسئول ادبی کانون پرورش فکری استان  گفت: تکمیل این کتاب  ماه ها و با تلاش مسئول ادبی کانون  و در این مدت،  ساعت‌های زیادی برای این کار صرف شد ما باید رشد بیشتری در حوزه ادبی کانون پرورش داشته باشیم و امیدواریم  آثار  شعر شاعران نو قلم استان را در سال بعد منتشر کنیم.

در  این مراسم، از کتاب "دیدار در آلاداغ" که مجموعه ای از ۱۴ داستان از نوجوانان، اعضای فعال و منتخب آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است، رونمایی شد.

حسین قربانزاده خیاوی نویسنده کودک و نوجوان کشور در نشست دو پنجره با اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی گفت: وقتی نوجوان بودم یکی از آرزوهایم دیدار با نویسنده‌های کودک و نوجوان بود. یکی از بزرگترین خاطرات نوجوانی‌ام که هنوز برایم بی‌نهایت جذاب است و فراموشش نکرده‌ام این است که در نوجوانی اسمم در مجله چاپ شد، اما امروز می‌بینیم داستان اعضای نوجوان در قالب کتابی شکیل چاپ می‌شود و کودکان و نوجوان‌ها با نویسندگان و شعرای دلخواه‌شان در ارتباطند و دیدار و گفتگو می‌کنند.

وی برنامهٔ دو پنجره را نمونه‌ای موفق از ارتباط مخاطب و پدیدآورنده دانست و گفت: در این نشست‌ها نویسنده با طبع و خواسته‌های کودکان و نوجوان‌ها آشنا می‌شود تا در خلق آثار جدید از آن بهره ببرد، اعضای ادبی هم ضعف و قوت اثرشان را می‌شنوند و تعاملی دوسویه برقرار می‌شود.

قربانزاده خیاوی در نقد اثر دو تن از اعضای داستان‌نویس ضمن ارج نهادن به قلم روان خالقان اثر گفت: همواره از اعضای نوجوان می‌خواهم برای نگارش اثر درخورتوجه و قابل قبول تجربهٔ زیسته‌شان را مدنظر قرار بدهند چرا که نویسنده وقتی از تجربه‌های ارزشمند خودش می‌نویسد قدرت قلم و تاثیرگذاری‌اش بر مخاطب بیشتر خواهد بود.

وی مطالعه را گام اول و ضروری برای نگارش داستان معرفی کرد و گفت: «شرکت در کارگاه داستان‌نویسی کسی را داستان‌نویس نمی‌کند ولی راه را برای نویسنده شدن هموار و کوتاه می‌سازد. خواندن چندین بارهٔ یک داستان خوب معلم بهتریست اما شناخت عناصر داستان‌نویسی در کارگاه نویسندگی هم به ما کمک می‌کند زودتر به هدف برسیم.»

وی افزود: در آثار دوستان توجه بیشتر به شخصیت‌پردازی، درونمایه و اتفاق باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چرا که از اهمیت بالایی برخوردارند.

همچنین سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در مراسم رونمایی از کتاب دیدار در آلاداغ ضمن تاکید بر حمایت از نویسندگان نوپا گفت:کودکان و نوجوانان باید از سنین کم در زمینه مطالعه کتاب های فاخر و دارای ارزش ادبی و علمی کوشا باشند تا در توسعه آینده کشور اثرگذار باشند.

آئین رونمایی از کتاب "دیدار در آلاداغ"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =